Oletteko huomanneet,et leppäkertut ovat vähissä?

Mie oon nähnyt niitä 2 yksilöä,toinen oli miun tietokoneen hiiressä ja toinen parvekkeella,nekin oli oudon värisiä,sellasia tummanpunaisia.

Avainsanat: leppäkertut vähissä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.07.2009 - 09:40

Nyt kun mainitset asiasta niin eipä ole kovin montaa kävellyt käsivarrella eikä paljon muuallakaan. Täällä on ollut niin sateista ja kylmää että ehkä viihtyvät paremmin hieman arktisemmissa olosuhteissa.

Kysyjän kommentti

Totta se on,et leppäkertut ovat vähissä,mihin lienee kadonneet,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 21.07.2009 - 09:09

Todentotta. Vain muutaman olen havainnut menneenä suven aikana. Itse näin oudon keltaisen, ihan kuin muualta muuttaneen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 09:18

Ei niitä paljon ole näkynyt ,mutta etanoita niidenkin edestä, isoja mustia kotilot selässään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 09:57

En ole nähnyt tänä vuonna ja kun tarkemmin miettii en varmaan viime vuonnakaan nähnyt

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 10:26

No en tiedä, mutta täällä Tallinnassa on niitä jopa kolmannen kerroksen parvekkeellakin ollut aika paljon! En ole käynyt pelloilla, joten sitä en tiedä kuinka paljon niitä sellaisissa paikoissa on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 10:33

Leppäkerttuja tosi vähän, kirvoja sitäkin enemmän.
Mistähän saisi ostaa leppäkerttuja siskoni puutarhaan syömään kirvat pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 11:04

No nyt kun puheeksi tuli, olen nähnyt yhden ainoan koko kesänä, tosin en ole erityisesti niitä kyllä bongaillutkaan ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 11:21

No niin muuten on. Miekään en ole nähnyt , en muuten yhtään ainoaa tänä kesänä. Harmi, tulkaa kertut takaisin, muuten kirvat valloittavat puutarhan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 11:33

kas kummaa , nyt itssekkin huomasin saman , kuin kaikki muutkin, eipäs niitä paljoa olekkaan, en muista olenkos nähnyt yhtään leppäkertua.. mihin ne ovat kadonneet .. surku ... :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 11:54

Näin tuossa pari päivää sitten 2-pistepirkon (ihan normaalin värinen) ja sitä ennen ja jälkeen en oo nähnykkää. Niin, mahtaako Suomessa olla noita yrityksiä, joilta saa ostettua biologisia vastineita kasvinsyöjille? Luulis nyt olevan.

Ovatkohan kaikki muuttaneet Viroon..?

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 21.07.2009 - 13:41

Kyllä vain, en ole ainuttajaan tänä vuonna nähnyt, perhosetkin ovat täällä ainakin kovin vähissä myös.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 17:19

en itseasiassa ole varmaan nähnyt yhtäkään leppäkerttua tänä kesänä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 19:09

En ole nähnyt,mutta vähän olen maalla ollutkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 23.07.2009 - 22:53

Pari kertaa olen nähnyt. Toinen oli ihan kirkkaan punainen ja toinen albiino. Mihinkähän ovat kadonneet. Sukupuuttoko iskenyt siihenkin lajiin?