Muutitteko yhteen ennen papin aamenta?

Jos muutitte, riskinne erota on paljon suurempi kuin vasta avioliiton solmimisen jälkeen yhteen muuttaneilla.
www.iltalehti.fi/rakkausjase...5_lz.shtml
Enpä ole tullut tuotakaan ajatelleeksi. Moniko Suomessa menee ensin naimisiin ja muuttaa yhteen vasta sen jälkeen?

Avainsanat: avioliitto avioero

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 19.07.2009 - 18:34

Ekan mieheni kanssa asuimme yhdessä ja oli tarkoitus katsoa kolme vuotta ensin, ja jos sen jälkeen olisi kaikki ollut ok olisimme avioituneet. Mutta appivanhempani pitivät sitä suurena häpeänä. Ehto oli kova: joko naimisiin tai pojalla ei ole asiaa kotia enää sen jälkeen. No menimme vuoden yhdessä asumisen jälkeen avioon ja erosimme sitten yhdeksän vuoden jälkeen. Minun kohdallani tuo siis ainakin piti paikkansa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.07.2009 - 15:45

Asuimme toistavuotta susiparina ennen vihkimistä,emme vieläkään ole eronpartaalla,mutta en ole ennustajaeukko,eli tulevaisuudesta en tiedä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2009 - 15:52

Kyllä pappi sanoi aamen,ja senjäkeen muutimme yhteen..Eihän siihen aikaan edes ollut avo-liitoja..Olen ollut saman miehen kanssa aviossa 47v...Minusta hyvä,että nykyään mennään avo-liittoon näkee mitä elämä on sillon.kun asutaan yhdessä,kun se ei aina ole ruusujen-päällä tanssimista...
Olen iloinen.että tyttären lapset menivät avo-liitton....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2009 - 16:03

Silloinen sulhoni (nykyinen mieheni) asui silloin hesassa ja mä Hämeenlinnassa kun alettiin seurustella, ja näinhän siin meni, jot ees hän sai jäädä 'yökylään' meille, nii me mentiin (piti?) kihloihin.... sitten viikko häitten jälkeen vasta menimme saman katon alle asumaan, kun asunto mihin muutimme vuokralle vapautui... on se niin erilaista nykyään, en oo puolesta enkä vastaan tuot yhes asumista ennen papin aamenta, mut tuntuu, et ei yritetä tarpeeks ja on helpompi erotakin heti kun napit menee vastakkain... tiiä sitten... 34v tuli vissiin täyteen tääl, eikäs aina tosiaankaa oo ollunna ruusuil tassimist, välil on piikitkin pistelly:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2009 - 16:05

Muutimme yhteen kaksi vuotta ennen naimisiinmenoa ja ero tuli sitten 18 vuoden avioliiton jälkeen. Tilastoihin voi siis luottaa...??!! ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2009 - 17:03

Kyllä, muutimme yhteen kesken papin saarnaa, tai oikeastaan juuri ennen sitä Aamenta. ;=))

Lisätty: 20.07.2009 - 22:04

Sitten taas se, että milloin ns. "menimme yhteen" onkin jo taas kokonaan toinen juttu...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2009 - 17:46

asuimme 12v yhdessä ennen kuin menimme avioliiton autuaaseen satamaan, jot eipäs ole tarvinnut katua tuotakaan sudetta... :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2009 - 19:14

olemme asuneet yhdessä kohta viisi vuotta ja pappi ei ole vielä kerennyt sanomaan aamenta.
avomies on kyllä kosiskellut ties monettako kertaa, mutta minä en vaan ymmärrä että miksi pitäis naimisiin mennä kun meillä menee loistavasti näinkin?
niin monet menee naimisiin ja eroaa kaikenmaailman eroprosessit päällänsä.
no kaipa minäkin haluan siihen samaan joukkoon joskus =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2009 - 20:08

Ensimmäisen mieheni kanssa asuimme yhdessä kolmevuotta ennen naimisiin menoa.
Yhdessä olimme liki kymmenen vuotta ja sit erosimme.
Nykyisen avopuolisoni kanssa olemme seurustelleet 8 vuotta ja siitä ajasta 3 vuotta asuneet yhdessä. Ei oo sukuhautaa tarjonnut . . . ;)
Ja eihän tähän papin aamenta tarvita, osataan elellä muutenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2009 - 21:07

Kyllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2009 - 21:34

Kyllä, mutta ehdin myös erota ennen sitä aamenta...

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 20.07.2009 - 01:29

Kyllä edellisissä suhteissani, naimisissa kun koskaan ole ollutkaan, avoliitossa olen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 01:38

Laran kanssa sovittu, että eletään vain susiparina.... siis koiraparina.....eiku....?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 10:17

Ensimmäinen avioliittoni oli vasta papin aamenen jälkeen yhdssäasumista, tämä toinen alkoin ilman pippejä ja pappeja, mutta lapsen syntymää ennen kävimme vihkaisemassa itsemme. Kolmekymmentä vuotta on jo oltu parina, toennäköisesti jatkuu edelleen, toisestahan ei koskaan tiedä, mitä keksii !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.07.2009 - 10:55

Ensin amen ja sitten asunto. Mutta eipähän tuo siitä huolimatta kestänyt kuin nelisen vuotta. Tosin näin jälkikäteen ajateltuna siinäkin oli neljä vuotta liikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 21:01

valitettavasti ollaan asuttu yhdessä lähes siitä asti kun alotettiin pyörii yhdessä, eikä pappi ole vieläkään aamenta sanonu eli pian 8v..eihän sitä olla edes vielä kihloissakaan..näin taitaa mennä eteenpäinkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 04:35

Susiparina olen aina elänyt, enkä aio naimisiin mennäkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 20:38

no ei tuo vuoden harjotteluaika ole haitannut ...