Tankokuninkaallinen Amadeus Lundbergn isä on Taisto Lundberg.Mahtaako olla sukua Taisto Lundbergille oli Taisto Tammi?

Taiato Tammi menehtyi 30 vuotta sitten

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.07.2009 - 22:24

tää Amadeus kyllä on syntynyt kymmenen vuotta sen tango Taisto Tammen kuoleman jälkeen, mutta eiköhän niitä verisiteitäkin löydy
________

Juha Grigori Amadeus Lundberg (s. 1989 Helsinki) on suomalainen laulaja.[1] Hänet valittiin Seinäjoen Tangomarkkinoilla tangokuninkaaksi vuonna 2009. Hän sai superfinaalissa tuomaristolta 58/60 pistettä voittaen naispuolisen kilpakumppaninsa Kaija Lustilan kahdella pisteellä.[2] Hänen isänsä on Hortto Kaalosta tunnettu Taisto Lundberg.

Taisto Lundberg, taiteilijanimeltään Taisto Tammi, (10. joulukuuta 1945 Kuusankoski – 5. helmikuuta 1979 Tampere) oli suomalainen iskelmälaulaja. Hän oli ensimmäinen äänilevylle laulanut suomalainen romanilaulaja. Hänen uransa alkoi hänen voitettuaan Kotkassa iskelmälaulukilpailun vuonna 1962. Hänen suurin suosionsa ajoittuu 1960-luvun alkupuolelle, jolloin hänen tunnetuimpia kappaleitaan olivat "Tango merellä", "Tangotyttö" ja "Rakkauden rikkaus". Viimeksi mainitulla kappaleella hän osallistui Eurovision laulukilpailun Suomen karsintaan vuonna 1964. Taisto Tammi menehtyi yllättävään sairauskohtaukseen leikkauspöydälle vuonna 1979.

Kysyjän kommentti

Voiko tuon täydellisemmin sanoa kirjoittamatta kirjaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.07.2009 - 22:15

on sama mies luulisin.. eli taisto tammi..oiskos siitä sanottu tuos äskeises ohjelemmas, en nyt ihan varma kylläkään..

Lisätty: 17.07.2009 - 22:25

kiitos , niinhä se menehtyikin , kuulin sitten ihan väärin.. no eipäs ois ollutkaan mahdollista , kun poika on vasta 20 .. onkos tuo sit isoisä .. ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 22:21

No ei ainakaan voi olla Amadeuksen isä siis Taisto Tammi jos sitä Ciby meinasi. Amadeuksen isä Taisto Lundberghän laulaa vieläkin Hortto Kaaloissa. Amadeus on esiintynyt , oliko se nyt kitaransoittajana ja laulajana, isänsä orkesterissa muutaman vuoden. Mutta Anneli Sari on Amadeuksen täti, siis Taisto Lundbergin veli.

Lisätty: 17.07.2009 - 22:29

Vähäviisas se on aina vaan VÄHÄviisas!! Just kans luin noita juttuja tuosta Amadeuksesta !!Onhan ne varmasti sukusiteet kaukaa johtaen Amadeukseen. Sama sille, hyvä on pojalla ääni :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 22:27

Kyllä nuo mustalaiset ovat laulajaheimoa. Miten he sen tekevät ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 22:28

Kyllä terttuinkerillä on hyvää tietoa,. Nyt asiat selvisi,ei tarvi enää arvuutella isää. Kesäillan-valsissa sanottin,että Amadeuksen isä on Taisto..Minäkin jäin miettimään,että kuka Taisto.
Hyvä Tepa,että tulit mökiltä koti pelastamma tämän pulman.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.07.2009 - 00:39

Samaa heimoo kaikki tyynni Lundgreenit ja Lindgreenit,loistavia laulajia ja tangon tanssijoita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 20.07.2009 - 01:58

Hmm voisihan tuo ollakkin,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2009 - 11:04

tangokuningas Amadeus Lundbergin isä Taisto Lundberg
näin jälki käteen tietoa
toivottavasi poika pitää pään kylmänä
isänsä asuu naapurissa
on pilvissä kulkeva kuvainnollisesti
vanhempi herra
kaikkea hyvää heille