Oletteko jo tänä kesänä kokeilleet tehdä/syöneet uusien perunoiden kanssa sillikastiketta?

Viime kesänä Napsus kysyttiin nopeasti valmistettavaa ja hyvää kesäruokaa, jolloin annoin tään ko. helpon/nopsan (noin 5min) reseptin uusien pottujen kanssa syötäväks tarkotetun, eli onko tullut tätä kastiketta kokeiltuu ? Aattelin tään kyssärin laittaa kun taas ruuast ei on puhuttu muutamaan päivään:D

Lisätty: 17.07.2009 - 19:43

Se oli sellanen yksinkertanen ohje, et otetaan (=ostetaan,hih), vaik tuota kevytsuolattuu sillii fileenä (vakuumipakkaus), leikataan noin sentin viipaleiks, laitetaan nuot kylmälle paistinpannulle ja levy kuumenemaan ja kun sillit hieman lämmenneet lisätään kuohu/ruokakerma, ja ootellaan kunnes sekin on lämmennyt, jotta vähän väriäkin sais (ettei niin aneemisen näkönen), niin voi pilputa ruohosipulia päälle, ja on tosi hyvää, mitään maustamista ei kaipaa/tarvitte muuta, ja tään voi tehä ihka siin vaihees kun perunat jo valmiina kypsynynnä, ei kestä kauaa, oisko tää ollunna sitä vanhan ajan 'pikaruokaa':) tääl punastuu hän tuost liisukan 'mestarikokki' -tittelist:)

Lisätty: 17.07.2009 - 21:46

Erilaisia sillejä purkist itekin syönynnä tään kesän aikana (kylmäruokaa), mut harvemmin on tullunna vastaan tällast lämminruokasillikastiketta, isäin/äitein sen opetti miul joskus muinoin...

Avainsanat: kesäruoka herkku syöminen uudet perunat kastike nopea silli

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.07.2009 - 21:53

Uusia perunoita (sekä suomalaisia että ruotsalaisia) on ollut viileässä kaapissa oikeastaan koko ajan sen jälkeen kun niitä alkoi kaupasta saamaan. Itselleni riittää sipulisilli purkista ja joskus joku lasimestarinsilli.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.07.2009 - 18:57

en nyt muista millaisia reseptejä jakelit viime kesänä, mut sellaisen kaikkein nopeimman sillikastikken kyllä olen jo kerennyt pottujen kanssa nautiskelemaan,

eli otetaan purkki sinappisilliä ja valutetaan siitä liemet potuille kastikkeeksi, onnistuu putkiaivoltakin ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 19:07

Voi kun en viimekesänä ollut vielä Napsussa,en tiedä ohjettasi. Voisit laitaa vaikka ohjeen.
Varmaan on maistuvaa,kun olet sellainen mestari-kokki. Olen huomannut sen täällä ollessani..
Sinulla on aina..nam..nam..ohjeita... Sinut voisi nimittää NAPSUN mestari-kokiksi..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 19:46

Uusia pottuja ja silliä kyllä, mutta minkälainen onkaan reseptisi?

Uudet potu keitetty, kattilaan pikkasen voita, ripaus suolaa, tilliä ja sekoittele.
Sitten sitä silliä. Ja makia turvotus päälle;)

Olisi kiva tosiaan olla sellainen Napsu-kokki;))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 19:58

En tiedä siitä sun reseptistäsi mitään, mutta voi-sipulikastiketta, uusia pottuja ja silliä. Siinä se herkku on, jota olen syönyt kyllä jo tänäkin kesänä monesti !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 21:00

Tuttu oli tuo siun sillikastike, mmmmm hyvääääää, tehty on ja useasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 21:41

tuota kyllä teen heti kun kotiudumme taas reissust, kuulosti niin hyvälle, mutta itse teen samaisesta sillistä smetanan joukkoon , hieman tilliä , silliä ja ruohosipulia, on kylmäkastike ja aikas hyvää, vielä jos tykkää niin keittettyjä munia joukkoon tai lautaselle , niin maistuis varmaan monelle sillin ystävälle...ainakin itse laitan tuota usein tuolla tupa-autolla liikuessa, tulee kätevästi.. :)).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 21:56

Monimutkaista silliä, ihan riittävää minulle syödä suoraan purkista. Ja pelkät perunatkin voin kanssa maistuvat hyviltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 23:45

Foliossa grillatut uudet perunat kuin myös sipuli tuore tilli lautaselle ja purkkisilli on meille riittänyt.Ehkä lisäksi grillattu marinoitu liha ja sitten ison vatsan viereen ;-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.07.2009 - 02:45

On noita tullut syötyö monestikin.
Minulle riittäisi keitetyt Siiklit, silli, tuore tilli ja voi. Usein pöytään kuitenkin ilmestyy kaikkea "turhaa".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.07.2009 - 05:30

ei vielä, mutta aion

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.07.2009 - 16:13

Kuullostaa hyvältä tuo sillikastikkeesi. Pitää kokeilla, kiitos vinkistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.07.2009 - 23:15

Potut ja purkkisilliä on tullut syötyä pari kertaa. Kun lääkärin perhana kielsi sillin syönnin. Mutta ihan uhmalla olen sen pari kertaa syönyt. Heh, ja elossa olen vielä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 20.07.2009 - 02:01

En, en oikein välitä sillistä kuin kananmunaleivän päällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 20:30

Ja miehän en sillii syö!