Miten kättelet ihmisiä? Mitä se sinulle viestii?

Lisätty: 16.07.2009 - 19:05

Ei " oksennettavan " pahaa kädenpuristusta voi olla muuta kuin veltto:)) Silloin kaikki ei ole kohdallaan;))

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.07.2009 - 01:26

Reippaasti silmiin katsoen ja reilu käden puristus. Samalla tietysti esittelet suullisesti itsesi kuuluvasti ja selvästi ymmärettävästi esim. "onttopohjaoy, hyvää päivää" . Kättely kertoo sinusta jo enemmän kuin sata sanaa. Esimerkiksi psykologi on tehnyt sinusta jo heti kymmensivun mittaisen luonne analyysin. Kun vielä kävelet läheisen tuolin luo ja käyt istumaan napsahtaa kymmenen sivua lisää mm. kävelytyylistäsi, hiihdatkö paikallesi kuin vanha 100 vuotias pappa vai reippaasti kuin Reima Salonen 50 kilometrin kulta kävelyssään Euroopan mestaruuteen Ateenan kisoissa vuonna 1982 . Edelleen istumistasi tarkkaillaan pysytkö tuolilla, vai puristatko rystyset valkoisina kyynärnojasta kiinni, vatkaatko sormillasi munia pöydän päällä vai omiasi pöydän alla? Ilmeitäsi seurataan miten silmäsi harhailevat ympäri huonetta ja silmän valkuaisesi välähtelevät auringon paistaessa ikkunasta tarkoituksellisesti suoraan silmiisi ja hikikarpalot valuvat pitkin otsanahkaasi suoraan silmälaseillesi huuruttaen näkyvyyden kuin Lontoon sumussa vuonna 1923, kastellen tuomasi portofolion likimäräksi lattialuutuksi pöydälle, jota epätoivoisesti yrität likaisella taskusta kaivamallasi nenäliinalla ahkerasti kuivata. Jos tästä kaikesta vielä toivut ja pystyt tuottamaan suullasi ihmisille ymmärettävää puhetta saatat olla valmis haastattelun aloittamiseksi?

Kysyjän kommentti

Aivan näin on, ja lisäksi istuma-asentosi kertoo paljon - onko jalat ristissä vai levällään, puhutko käsilläsi, ovatko kädet puuskassa ilman kaulinta, raavitko itseäsi koko ajan, korjaatko asentoasi jne;)))))))))))))))))))))

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.07.2009 - 17:44

reippaan riuskasti luita murskaamatta

(minähän siinä viestin olevani luotettava ja rehellinen Risto Reipas)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 18:02

Reippaasti ja katsekontaktin säilyttäen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 18:56

Silmiin katsoen ja reilu kädenpuristus.
mikään ei ole kamalampaa kuin veltto käpälä ja pälyilevä katse vastapelurilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.07.2009 - 18:58

Reippaasti silmiin katsoen. Ja toivon että vastapuoli tekee samoin. Se on kohteliasta, ajattelen minä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 19:03

tartun tiukasti käteen,silmiin katsoen. kädenpuristus kertoo yllättävän paljon ihmisestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 19:13

Luja käden puristus ja silmiin katsominen ok.Hikinen hipaisu yäk!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 19:29

Ihan just niinkuin "Palisanteri" sanoi: silmiin katsomnen ja reilu kädenpuristus. Kerran yhden miesministerin kädenpuristus yllätti: se oli kuin olisi kätellyt nippua velttoja kikkeleitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 19:39

Kaikki Napsulaiset osaavat näköjään kätellä. Otteen täytyy olla luja ja silmiin on katsottava.
.
Miulle aikoinaan isä opetti kättelyn ja se oppi meni hyvin perille. Omalle tyttärelle jatkoin tätä oppia ja hyvin tuntui hänkin oppineen.

Löysät pois !!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 19:57

Sopivan luja, jämäkkä kädenpuristus. Ei mitään vatkaamista niin, että on olkapäämennä sijoiltaan. Ja katsekontakti on tärkeä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 20:21

Juuri niin kuin kunnon napsulaisen tuleekin kätellä. Mummo opetti aikoinaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 20:47

Kunnon rutistus ja katse kontakti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 20:49

Yhdyn edellisiin puhujiin :-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 21:20

Niinpä kunnonpuristus ja katse suoraan silmiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 22:34

Suomessa suomalaisella tavalla, Egyptissä vain sormenpäitä koskettaen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 22:36

Joo reilu puristus vaikka pikkurilli onkin aikoinaan tapaturmaisesti murtunut kahdesta kohtaa joten ihan maksimi rypistystä en saa aikaiseksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 17.07.2009 - 01:49

Aika vaisusti kättelen. yleensä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.07.2009 - 11:19

Rehdisti mutta ei runnoen. Itse pelkään antaa kättä näiden niveljuttujeni takia. Olen useamman kerran saanut vedet kivun takia silmiini kun typerät äijät rehvastellen rutistaa ja vääntää tervehtiessään. Pitäisi vähän ajatella ensteks.
Mutta veltto hikinen ote tuo ensimmäisenä mieleen ihmisestä kaikkea muuta kuin hyvää.