"Miltee se tuntus vielä joskus muata meijän sukuhauvassa?" Mitä savolainen sinulta kysyy Suomeksi tai mitä vastaat hänelle?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.07.2009 - 08:37

Rommanttisesti kosiskelee. Vastaisin kyllä. jos tuo miun avopuolisoni ällyis kysästä =)

Kysyjän kommentti

Savolaeset o'

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.07.2009 - 01:12

Eiköhän tuo yrittäne kosia?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 01:20

kosinta (ja kutsu kalman kekkereille saman tien)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 01:27

"Mitenkäs olis, menisitkö kanssani avioon"=naimisiin? Ja he elivät onnellisina elämänsä loppuun asti. Kuolivat ja sitten kuopattiin yhteiseen hautaan :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 01:36

Kosinta kutsu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 16.07.2009 - 02:23

Kosintahan se taitaapi olla. tuosta hautajutusta päätellen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 05:19

On vähän samaa kosintaa kuin "ruvettaskos pitämään jalakoja saman pöyvvän alla"?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 06:54

Kosintahan tuo. Vastaisin että minulla on jo hautapaikka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 08:55

Enpähän tuollaisen ukon kosintaan taitaisi suostua. Kyllä elämässä täytyisi olla muutakin tavoitetta kuin päästä savolaisten sukuhautaan. Sitäpaitsi pääsen sinne muutenkin, jos haluan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 09:09

En varmaan savoapuhuvan kanssa etenis tohonkaan asti, tosi vaikeaa kuvitella ottavansa todesta kovasti puhetta vääntävää miesihmistä. Ei vastaa mun mielikuvaa siitä mitä haluaisin!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 09:09

Varsin epäromanttinen tapa kosia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 09:17

Tuo on eteläpohjalainen kosinta, eli ei siis savolaisetn kanssa mitään tekemistä. Fraasi on tietysti käännetty savon kielelle suomen kielestä.

Lisätty: 16.07.2009 - 13:18

Savolaisen kanssa en niin pitkään jutustelisi että kosintavaiheeseen pääsisi ja nehän on vielä tunnetusti hitaita mitä olen kuullut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.07.2009 - 10:09

Vaimokseen pyytää. Vastaisin hänelle, että makkoo vuan ihan ihtekseis.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.07.2009 - 14:11

Johan tuo kosinta on päreeseen kirjoitettu jo kauan sitten. Mutta tuskin vastaisin myöntävästi - savolaisen kosintaan. Onko tuo ies tosissaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 16:14

Muataan nyt ensi alkuun muuvalla!