Surujuhla ! Jouduin luopumaan uskollisesti tähän asti palvelleestani läppäristäni. Olihan se ollut minulle jo pitkään rakas lelu.

Vikoja oli ilmeisesti muitakin kuin katkennut pistoke latauskohdassa. Olisi pitänyt vaihtaa emolevy, joten uuden saisi kuulemma samalla hintaa. Joten nyt minulla ei ole enää sitä. Olen tainnut potkaista muistaakseni lattialla lojunutta johtoa oikein kunnolla, niin että kone meinasi pudota pöydältä. Siinä se sitten saattoi mennä rikki. Korvaisikohan kotivakuutus sellaista ?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.07.2009 - 17:39

Lämmin osanottoni syvän murheesi keskellä!
Pitkäaikaisesta ystävästä, joka on kauan palvellut, on luopumisen tuskaa .
Mutta muistahan olla antamatta monoa seuraavalle läppärille ;)

Kotivakuutus ei varmaankaan osallistu surujuhlaasi eurojen muodossa.

Kysyjän kommentti

Kotivakuutuksesta tuli myötätuntoa, mutta ei muuta, sillä minulla ei ollutkaan rikkoutumisvakuutusta. Elämä heittelee !

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.07.2009 - 17:39

Osanottoni menetyksen johdosta.

Lähteet:
hurjatta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 17:44

Yritä saada korvausta kotivakuutuksestasi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 18:06

Olen hyvin hyvin pahoillani menetyksesti johdosta :( Kyllähän sinun ainaki kannattaa yrittää saaha sitä kotivakuutuksen kautta menemään. Voi että harmittaa varmaan, kun jo tuttu ja turvallinen laite pitää uusia. Niissä on aina omat jekkunsa tutustella ja opetella kaikki uudet kujeet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 18:26

Kohtelethan uutta läppäriäsi hellästi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 19:09

Emoja ja varsinkaan tietokoneen emoja ei saisi potkia edes leikillään. Siellä on tietokoneen ruumis, johon aivot ja raajat kiinnitetään nenällä ja korvilla varustettuna. Jos sulla on kotivakuutus, niin se korvaa tietokoneesi varmasti. Jos epäilet, että se ei ole tarpeeksi kärsineen näköinen voit kaatua se sylissäsi asvaltille pari kertaa oikein kunnolla. Sisällä kaatuminen kone sylissäsi on toki varmempaa korvauksen saannin kannalta. Otat koneestasi digi-tai paperikuvat ja teet heti tänään selvityksen tapahtumasta netin kautta vakuutusyhtiöllesi. Korvausvaatimus pitää tehdä heti vahingon tapahduttua, sillä aika on rahaa. Hinta kannattaa laittaa yläkanttiin, sillä lopullinen korvaus on pienempi kuin mitä uuden hinta on. Muista laittaa siihen kaikki varusteet mukaan mitä ikinä keksit ja kaivat kaikki kuitit mukaan, vaikka naapuriltasi lainaksi. Muista säilyttää särkynyt koneesi, niin kauan kunnes olet saanut rahat vakuutusyhtiöltäsi lompsaasi, sillä se voidaan tarkistaa. Epäilen kyllä että ei kukaan täysjärkinen vahinkotarkastaja aja sataa kilsaa katsomaan särkynyttä vanhaa tietokonetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 19:10

otan osaa,
mutta samalla muistutan että tässäkin asiassa on valoisa puolensa,

sinä sait sen kunnolla hengiltä ja voit hyvällä omallatunnolla luovuttaa romutettavaksi,

kun me pula-ajan lapset emme osaa heittää pois mitään missä vähänkin henki pihisee, niin minullakin lojuu nurkissa jo kolme sukupolvea läppäreitä joista ei millään pääse eroon ja joilla en ikinä tule mitään tekemään

uutta vaan pöydänkulmalle ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 19:58

muistaakseni ,kotivakuutus korvaa osan kuittia vastaan,oma vastuu ensin pois,minä maksoin mini acerista thai 260e,,suomessa samanlainen noin 340e

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 20:54

Onnea uuden hankintaa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.07.2009 - 20:54

Voi hurjattaa, sulla on nyt paha olla. Otan osaa. Yritä olla kompuroimatta siellä sen uuden koneesi kanssa sitten kun sen saat. Koneillakin on herkät kohtansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 21:06

Voi vitt o blått!Mikään ei ole ikuista.Ihmeessä kannattaa ers yrittää kotivakuutuksesta,mutta ehdottoman tärkeätä on se maininta-tapahtui ennalta-arvaamatta,ykskaks-muistaakseni se on tuo sanapari niissä vahinkoilmoituksissa,s eolinnaisin.Lycka till!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 22:34

kauhee tapaturma on nyt sinuu kohdannut , ihan kauheeta, jos minun silmäterälleni (läppäril) sattuis noin , kuin sinun niin sehän ois ihan , kuin käsivedettäisiin irti ilman puudutuksia ... en uskalla edes ajatellakkaan, jos koneelle satuis jotain noin julmaa HUI... :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 16.07.2009 - 02:31

Jep jep, minullakin oli tietokoneen vaihtaminen tossa äskettäin edessä,