Miten itikka tapetaan?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.07.2009 - 23:35

jos puhe on näistä inisevistä, niin tavallisin tapa lienee 'läiskäys'

jos taas puhutaan Pohjanmaan itikoista, niin siitä laki sanoo sallituiksi keinoiksi:

- mekaaninen (luotiase tai pulttipistooli),
- sähköinen tainnutus
- sekä kaasu

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.07.2009 - 23:45

Kokeile vaikka liekinheittimellä, samalla menee todennäköisesti ihokarvatkit mutta eiköhän se itikka ole myös hengetön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2009 - 23:49

Marketit ovat pullollaan erilaisia itikka-ansoja, jotka houkuttelevat saaliin sisään tappavat ne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 00:07

En tarkoita tässä nyt lehmiä, vaan vertaimeviä iniseviä pikkupaholaisia korvani juuressa. Ensinnäkin vain naarasitikat pistävät, koska tarvitsevat jälkeläisilleen verta, koirasitikat eivät pistä, vaan juovat herkullista mettä kukista. Kukaan ei ole esittänyt tarkkaa ratkaisumallia miten itikka tapetaan. Ravut tapetaan aina keittämällä, kuulemma maistuu pahalle muuten (?). .... vaikka joskus siitä olisi hyötyä, esim. kun pitää tappaa kituva itikka. Oma erikoisin on tähän mennessä ollut varmaankin tuo vasara. Tosin sen käyttöä ei suositella asuintiloissa sisällä, koska jää ikäviä jälkiä seiniin, eikä kovin heikkoja pintoja vasten pidä huitoa, sillä vanha kiviseinä murenee helposti. Lisäksi vasaran pidempiaikaisesta kanniskelusta voi saada jännetupintulehduksen. Mielekkäin tappoväline on kuitenkin pienen tennismailan näköinen sähkökärpäslätkä, joka tappaa säköllä ja käristyksessä olevan kärpäsen pitää sitten poksahtaa, muuten siinä ei ole mitään hauskaa. Liekinheittimellä tulee joskus myös touhuttua, mutta sisällä se voi aiheuttaa tulipalovaaran, joten suosittelen sammutuskaluston hankkimista paikalle ja puhelimen palokunnan hälyyttämistä varten. Meillä ei kotona juuri hyönteisiä näy kiitos ihanan kaupungin keskustan, mutta maalla ja eläinten läheisyydessä niitä pääsee joskus näkemään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 00:13

Kaikista simppelein konsti on hesarikäärö,ei haise kuten OPOYn sähkökärpäslätkä vaan on vaikka kertakäyttöinen ja ympäristöystävällinen.Kääröllä napsakka lätkäys itikan päähän niin on niskat poikki ja entinen hyttynen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 15.07.2009 - 01:19

Pamauttamalla käsiään yhteen niin että itikka jää niiden väliin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 01:43

emen kanssa samaa mielta.. tai jos se on seinassa niin tappaa sen siihen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 02:34

Itikan tappaminen on pulmallista sen aiheuttaman ketjureaktion takia,jätän henkiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 03:12

Lätkällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 05:40

Etelän mies älä huijo, ota Ohvi.
Nopeasti ja kivuttomasti nirri pois läimäyksellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 07:38

Odotan, että itikka laskuetuu johonkin sopivaan kohtaan, vaikka käsivarrelle, ja sitten...läps! Toinen hyvä keino on tappaa lennosta lyömällä kädet yhteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 07:43

levittämällä ympäristöön ddteetä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 09:12

Munkki on oikeassa; Diklooridifenyytrikloorietaani vie samalla kärpäset ja paljon muutakin kuin ne itikat...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.07.2009 - 09:23

Minulla kissa tappaa kaiken mikä liikkuu. Mutta vain sisätiloissa. Ei pääse käsiksi lintuihin, oraviin tai muihin pikkueläimiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 12:29

Vanha läiskinta on tehokas edelleen. Erityisen ärhäkkäät ja ahneet voi päästää syötille ja läimätä sitten siihen. Jos on tyhmyyksissään pitänyt nuoneen ovea auki iltamyöhään saakka, niin silloin täytyy käyttää Raidia, että saa nukutuksi siinä huoneessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2009 - 12:55

Itse tapan esim.kärpäset hieman paksummalla kumilenkillä. Pienen harjoittelun jälkeen, kumilenkkiä osaa käyttää pieniinkin lentäviin kavereihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2009 - 07:16

Minä läimäytin käsillä oikein kovaa yhteen ja ainakin hyttysen siitoskyky loppui ja sitä kautta ei lisäänny enää.Jos kaikille sattuisi sama kohtalo ne kuolisivat sukupuuttoon eikä eläinaktivistit valittaisi rääkkäyksestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2009 - 23:11

läimäytät kädet yhtee ku se on siin välis

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2009 - 20:47

poltan suitsukkeita. itikat kiertää ainakin omani kiltisti kaukaa