Mitäs napsulaiset ajattelevat tästä tapauksesta? Oletteko seuranneet juttua?

yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/...origin=rss

Avainsanat: ydinperhe karkotus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.07.2009 - 19:53

Minun puolestani tuo egyptiläinen isoäiti saisi saada oleskeluluvan Suomeen.

Entä yleisesti?
Suomalaiset vanhukset ovat maksaneet koko ikänsä veroja. Tällöin heillä pitää olla oikeus saada tarvitsemaansa huolenpitoa ja tarvittavia hoitoja ja tukea.
Ulkomaalaiset isovanhemmat toisivat mukanaan sairautensa ja muut vanhuuden väistämättömät ongelmansa. Heidän Suomessa olevat jälkeläisensä sanovat helposti, että he eivät tarvitse suomalaisen yhteiskunnan tukea; "me maksamme kaikki äidin/isän aiheuttamat kustannukset"

Uskotteko napsulaiset, että nuo jälkeläiset todella suostuvat maksamaan todelliset kustannukset vanhustensa sairaanhoidosta, vammaispalvelusta, apuvälineistä, palveluasumisesta, kotihoidosta, ateriapalveluista, terveystarkastuksista, kuljetuksista jne.?

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.07.2009 - 18:53

normaalia viranomaiskäytäntöä suomessa,en ole seurannut sen kummemmin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2009 - 18:54

Sääli tuota kyseistä isoäitiä ja koko perhettä. Viranomaisilla ei varmasti ole tällaisten tapausten kanssa helppoa. Jos yhden perheen kohdalla isoäitikin katsotaan kuuluvan perheeseen, niin entäpä perhe, jossa on kaksittain sekä isoäitejä että isosisiä. Rajan vetäminen on oltava tiukkaa, jotta homma pysyy käsissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2009 - 19:09

En ole erityisemmin tapausta seurannut, väkisinhän siitä on uutissa kuullut matkan varrella.

Henkilötason tragedioita näissä useastikin ilmenee, mutta sääntöjen muuttelu sellaisten perusteella on loputon suo. Sen sijaan keskustella voisi hyvinkin mitkä ovat viranomaisten mahdollisuudet ja valmiudet (ammattitaito) hoitaa siivosti erilaisia poikkeustilanteita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2009 - 19:30

On äärettömän vaikeata vetää rajaa siihen, mikä olisi oikein ja mikä ei. On surullista, että isoäiti käännytettiin takaisin Egyptiin mutta entä seuraavat tapaukset. Aivan kuten Tuutikki100 kirjoitti seuraavissa perheissä väkeä saattaa löytyä huomattavasti enemmän.
Miksi muuten kyseiset ihmiset päätyivät Suomeen? Miten muut maat suhtautuivat asiaan? Kuka olisi elättänyt kyseisen henkilön Suomessa, veronmaksajatko?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.07.2009 - 19:59

En ole seurannut juttua, mutta näinhän se on, että jos päästät yhden isoäidin, niin seuraavat ovat jo kummin serkkuja tai muita vastaavia, ja heidätkin pitäisi päästää. Tällä menolla alkuperäiskansa jäisi näiden pakolaisten ja muiden maahanmuuttajien jalkoihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 14.07.2009 - 21:12

En ole seurannut, on hienoa että ihmiset noin välittävät.