olisiko elämä helpompaa kanadassa

suomessa on elämä niin vaikeeta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.07.2009 - 03:28

ennemmin Kanadassa ku Suomessa

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.07.2009 - 03:20

Kanadaan voisi mennä tosiaankin. Hyvä kohde olisi Niagaranputoukset. Kanadan puolella lähin suurkaupunki on Toronto, noin 120 kilometrin ajomatkan päässä. Putoukset eivät tosin sijaitse missään erämaassa, vaan siellä on vilkas kaupunki tyyliin Linnanmäki ja Las Vegas-pienoiskoossa. Tuskin siellä elämä olisi sen helpompaa kuin Suomessa. Uskoisin, että toisinpäin.

- Tässä ovat kuuluisat Niagaran putoukset, opas selitti, ja jos arvon rouvat ovat hetken hiljaa, niin kuulemme veden kohinan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2009 - 06:33

mahdollisuudet ovat erilaiset, mutta ei siellä välttämättä helpommalla pääse ...

(kokemuksia menneiltä vuosilta)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2009 - 09:24

Saattaisi olla, tai sitten ei.
Luulen, että elämä Kanadassa ei olisi ainakaan huonompaa kuin Suomessa. Tämä on tietysti vähän eri asia kuin kysymyksesi "helpompaa".

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.07.2009 - 09:51

Oma maa mansikka muu maa mustikka. Olettaisin että ihmisestä itsestään riippuu hyvin pitkälti missä on hyvä olla. Ei se ympäristö välttämättä oloa helpota. Mutta kokeilemallahan sen tietää. Jos ei polta siltojaan takanaan eikä sulje liian montaa ovea, niin aina voi takaisin tulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.07.2009 - 09:55

Samanlaista se elämä on joka paikassa. Itsestähän se paljon riippuu. Työtä on tehtävä jos aikoo selviytyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2009 - 10:10

Miksi se Kanadassa elämä helpompaa olisi?Sinne on aina vaan vaikeampaa päästä,pitää olla määrätynlainen ammatti-ihminen.Mun sukulaisia asuu just OPOYn kuvailemassa Torontossa,olleet jo kymmeniä vuosia.Kovaa työtä ovat tehneet,tuskin päässeet sen helpommalla kuin täällä.Elämä näyttää vaan täältä katsoen helpommalta,ruoho niinku vihreämpää aidan toisella puolella tai naapurin annos näyttää houkuttelevammalta kuin oma.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2009 - 11:04

Elämä on samaa kaikkialla. Miten lienee sen sosiaaliturvan laita, eiköhän ole Suomessa huippuluokkaa maailmantasolla? Jos olette tyytymättömiä oloihin Suomessa, menkää toki muualle (ihan ystävällisesti sanottuna). Ainainen tyytymättömyys, kitinä ja valitus nakertaa terveyttä.
Kaukaa katsottuna näkee helposti vain ne plussapuolet, läheltä koettuna juttu on toinen.
(nimim. muuallakin kuin Suomessa asunut)

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 14.07.2009 - 11:47

Enpä oikein jaksa uskoa. mistä sitä toki tietää ennen kuin kokeilee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2009 - 17:04

Ainakin siinä tapauksessa että osaisit pelata jääkiekkoa ja olisit siinä todella hyvä. Silloin riittäisi pari vuotta hokia ja olisit monimiljonääri. Ymmärsin niin että kysyit pidempää asumista siellä etkä minkään kosken tuijottamista.