Marmariksen matka edessä 21.6. Haluaisin kuulla teiltä kokemuksia ja muuta infoa ko. paikasta. Missä kannattaa vaihtaa rahaa yms..

Avainsanat: marmaris

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.06.2008 - 11:50

Voit tietenkin vaihtaa rahaa täällä kotimaassa pankissa. Rahanvaihto käy myös Marmariksella pankissa, myös hotelleissa voi vaihtaa rahaa. Itse olen käynyt 20 v sitten Marmariksella. Ihan hyvä paikka. Ehkä ne turkkilaiset miehet olivat liian tungettelevia. Sinulle tuskin heistä on haittaa. Kaupanteossa pitää muistaa aina tinkiä eikä maksaa heti pyydettyä hintaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2008 - 12:21

Muutama vuosi on jo kerennyt vierähtää minunkin vierailustani, mutta ainakin siihen aikaan Turkissa oli niin kova inflaatio, että rahaa ei kannattanut vaihtaa kuin päivän tarpeeseen kerrallaan, seuraavana taas sai jo selvästi enemmän. Itse nostelin suoraan pankkiautomaatista, homma toimi hyvin.
Paikkahan on ihan mukava, tinkiminen maan tapa, ja jos veneily/merellä olo kiinostaa niin siihen on hyvät mahdollisuudet kohtuu kustannuksin.
Jos varjopuolia haluaa muistella niin illan hämärryttyä hyttyset saattavat olla pieni riesa niin ulkoravintoloissa kuin hotelli huoneessakin (riippuu vähän hotellista), mutta lääkkeitä tähänkin vaivaan löytyy.

Lähteet:
muisteloja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2008 - 23:48

Turkissa parhaan kurssin sai kesäkuun alussa paikallisissa postitoimipaikoissa, keltaisia rakennuksia tai työmaakopin näköisiä toimistoja kadun varressa. Suomessa kurssi oli heikompi pankissa.
Eurot käy monessa paikassa maksuvälineenä. kurssi pyöreästi 1 euro= 2 liiraa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.07.2008 - 09:34

1.No joo itse kysyjähän täsäsä nyt kirjoittelee. Marmariksessa ja koko Turkissa kova turistikato, ihmiset (paikalliset) hermostuneita haistattelevat jos et osta heidän liikkeestään mitään, hinnat tosi korkealla ruokaannos kebabia n. 15 ytl, eli euroihin käännettynä 8-9 euroa ja pienenkokoisia, oluen saa 2 liiralla, mutta taas sittendrinkit 15-20 liiraa todella kallista rahastusta.

2. Miksi ymmärtäisin myös ne suomalaiset naiset. No tässä yksi esimerkki: hänen oman poikansa ikäinen 20 vuotias Turkkilaismies sai iskettyä 45 vuotiaan Suomalaisen vaaleaverikön ja maksoi hänet 3 treffien jälkeen Suomeen luokseen

3. Suomalais-naiset ovat sen verran hämäläistyyppisiä että lähestyminen todella vaikeaa, mutta Turkkilaismies sen taidon osaa, vaan ei rakkaudesta vaan rahasta. Huomautuksena, itse olen onnellisesti naimisissa.

4. Todellakin viimeinen kerta Turkissa !!!!!!!!

Lähteet:
MARMARIS

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.01.2009 - 01:18

Marmaris on hyvä ja iloinen paikka, ihmiset ystäällisiä eikä nykyisin enää niin tungettelevaisia mitä 90 luvun lopulla. hyviä huoneisto hotelleja deturilla atlantis irem turan ja liman......rahaa kannatta vaihtaa tarpeen mukaan sillä kurssi vaihtelee. suosittelen vaihtoa rahanvaihtopisteissä. olin juuri syyskuussa siellä ja köyn noin pari kertaa vuodessa, on tullut tehtyä noin 20:matkaa sinne viimeisen 9 vuoden aikana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2009 - 12:08

Jee, Heinäkuussa taas Marmarikseen oma ukko mukana, niinkus aina ennenkin. Aurinkoa ja ihania ihmisiä riittää.