Hyödynnätekö aurinkoenergiaa jos niin miksi ja miten? Itselläni se on pakko kun mökiltä voimavirta on niin kaukana ja paneli toimi

nut tosi hyvin .akku 110Ah

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.07.2009 - 10:55

Otimme mökille viime kesänä aurinkopaneelit ja olemme tyytyväisiä siihen. Saamme juuri sen verran sähköä kuin kaipaamme eli valot illalla, että nähdään korttia pelata tai katsoa telkusta uutiset yms. Ja kännyn akut ladattua... :-) Muuten imee hienosati valoa myös pilvisellä ilmalla, hyvä aurinkosähkö!!!!

Kysyjän kommentti

Minusta myös ainoa vaihtoehto mökki/huvilalla joka on keskellä ei mitään.oma kokemus+25v.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.07.2009 - 03:59

En hyödynnä enkä ole hyödyntänyt muissakaan rakentamissani taloissa ja kesämökeissä. On varmaan aurinkoisella ja suurella paneelilla varustettuna sopivissa olosuhteissa hyvä ja saasteeton energian hankkimismuoto. Itse olen joskus vuosia sitten ajatellut maalämpöä, mutta jäänyt sitten toteuttamatta. Lämmön talteenottojärjestelmä on toki ollut vuosikymmeniä käytössä ja nyt viimeksi hankin lämpöpumpun mikä on erinomainen vehje ja säästää lämmityskustannuksissa sähkössä. Viilentää myös sopivasti kesäkuumalla.
Viime vuosikymmenellä keksitty nanoaurinkokenno on murtautumassa aurinkoenergian kasvaville markkinoille. Kesämökeiltä tuttu piikenno on vielä toistaiseksi selvästi hallitseva teknologia aurinkokennoissa noin 90 prosentin osuudella. Tällä hetkellä hallitsevan teknologian kovin kilpailija on ohutkalvoteknologia. Asiantuntijoiden mukaan nanokennojen läpimurto voisi nostaa aurinkoenergian käytön aivan uudelle tasolle. Nanokennojen etuna on materiaalien halpuus ja helppo saatavuus. Lisäksi valmistustekniikka on yksinkertaista. Jonain päivänä nanokennot voivat olla jopa dominoivia aurinkoenergian markkinoilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2009 - 06:39

En hyödynnä muuten kuin etelään päin olevien ikkunoiden avulla.
Niiden avulla lämmityskauteni on jopa kuukauden kummastakin päästä lyhyempi, kuin monella naapurilla.
Näin kesällä sitten tarkenee, kun en ole halunnut laittaa markiiseja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2009 - 06:47

Kaakolämpö on kaakana kuten Kuopion ukolla, kun helmikkuun helteillä kelmeää aurikoa katseli?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2009 - 07:17

Aurinkolampuissa parvekkeella, kelmeää valoa luovat illalla kun hämärtyy.
Sekä aurinkoenergialla toimiva tuuletin autossa,koiralle viileyttä tuomassa. Mutta aika pieni tuo vekotin, ei kovin voimakasta tuuletusta anna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2009 - 11:09

eipä nykyään ole käytössä mitään, löytyy tuota verkkovirtaa riittävän läheltä niihin paikkoihin joihin sähköä tarvitsen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2009 - 13:09

syödessä tulee hyödynnettyä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2009 - 13:18

En hyödynnä tietoisesti aurinkoenergiaa muuten kuin laiskotellessa, lökötellessä auringonpaisteessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 13.07.2009 - 14:05

En hyödynnä kuin odottamalla että lämmittäää veden tarpeeksi lämpymäksi että uskallaudun uimaan, ja aurinkoa ottamalla tietty.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2009 - 15:06

Lataan omia akkujani auringossa. Saan siitä voimaa pimeiden päivien varalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2009 - 15:14

Aika vaikea hyödyntää kun ei näy koko aurinkoa.
Toista se on jossain muualla...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2009 - 18:22

tottahan toki,

aurinkoenergialla olen kasvatellut porkkanoita ja muuta hyötyheinää

ei paljoa napsuteltas jos aurinkoenergia loppuis