Suomessa rangaistusten mittaaminen ei ole matematiikkaa Amerikan malliin. Mitä mieltä olet? Useasta rikoksesta yksi tuomio?

Bernard Madoff tuomittiin New Yorkissa 150 vuodeksi vankilaan.

Lisätty: 13.07.2009 - 01:44

Etelä-Suomessa keväällä lompakkoja varastaneelle romanialaisryhmälle on langetettu ehdollisia vankeusrangaistuksia. Tuomioita langetettiin yhteensä lähes sadasta maksuvälinepetoksesta ja varkaudesta.

Näin se menee meillä ehtoolliset ja ei muuta kun takaisin kadulle tienaamaan.

Lisätty: 13.07.2009 - 03:04

Ei Bernard Madoff ja Romanialaisia olekkaan mitenkään missään yhdistetty? Vastaus oli Timpalle tarkoitettu ehtoolliseen viitaten!
Maarit3 näköjään tullut taas muuntautuneena maanalta iloksemme?

Lisätty: 13.07.2009 - 03:07

Tiedoksi vielä, että Amerikassa pisin tuomio on ollut 2 500 vuotta, jos vähän helpottaa?!

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.07.2009 - 01:29

Eikö ehtoollinen ole tuomio,tosin matematiikka on sieltä mihin ei aurinko paista. Mutta vuodet siellä on aikä rajuja, joss saa 400v ja puolet suorittaa niin eihän se ole kunn 200v

Lähteet:
Tosin heidän lainsäädäntöä en tiedfä

Kysyjän kommentti

Kyllä ja Amerikassa pisin tuomio on ollut 2 500 vuotta ja sen kun puolittaa ei jää ku 1 250 vuotta. Lähti kakkua aikas paljon pois?

Kaksi vankia joutui samaan selliin:
- Paljonko sait kakkua?
- Viisi vuotta.
- Minä sain kymmenen vuotta. Ota sinä tuo ovenpuoleinen punkka, kun pääset ensiksi pois!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.07.2009 - 01:59

kait niistä joka rikoksesta tulee tuomionsa, mutta sitten astuu mukaan se tuomioiden yhdistämissääntö, joka ei enää olekkaan yhteenlaskua Ojanlan mukaan, vaan jotain ihan muuta
eimerkiksi : 2+1,5+0,8 = 2,6 ja jos siitä kiltisti istuu reilun vuoden, niin siinähän se sitten olikin koko kakku

- maalikolle vähän sumeaa matikkaa -

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2009 - 02:45

On siinä ainakin raha summissa eroa, Minä en heille anna almuja, tätä kysymystä on kysytty ja saatu ihmetyksen aihetta , minä luulen että Madoffin ja Romanialaisia ei voi mitenkään yhdistää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 13.07.2009 - 09:07

Suomen oikeuslaitos on menettänyt uskottavuutensa kansan silmissä jo kauan sitten. Voi tehdä melkein mitä vaan, niin tuomio on aina ehdollinen ja mahdollisimman lyhyt. Mutta teepäs se kuuluisa nakkivarkaus niin varmasti istut kiven sisässä pitkään ja hartaasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 13.07.2009 - 14:06

Suomessa ollaan vaan turhan kilttejä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2009 - 10:03

Pitäisi kärsiä kaikki tuomiot peräjälkeen.