Mitä mieltä Napsulaiset olette Romanian kerjäläisistä,jotka ovat tulleet tänne Suomeen.Liikeneekö teiltä lantti?

Itse en ole antanut sentin senttiä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.07.2009 - 18:58

ei liikene,
olen olevinani huomaamatta,

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.07.2009 - 19:12

Ei takuulla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2009 - 19:16

Ok. Ei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2009 - 19:18

Ei rahoja sinne anneta. mennään vain ohi. niin kuin ei olis sitä nähtykkään kerjäämässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2009 - 19:19

ei liikene minultakaan.
ovat röyhkeitä, kerran en meinannu kauppaan päästä (kerjäläinen näki kun automaatilla kävin)
se tinkasi rahaa kaupan oven edessä ja sama meno jatkui kun tulin kaupasta ulos. melkein hyppäsi syliin.

toinen kerta oli cittarin edessä kun isäntä meni kaupassa käymään, pikkulapsi toi isännälle kukkakimpun.
No isäntä aatteli et no jopas sai ilmaseksi kotiin vietäväksi kukkia ni eikö mitä tän pikkulapsen vissiinkin huoltaja oli kytiksellä jossain piilossa ja isäntä autoon päästyä tämä kerjäläinen tuli penäämään että se kukkakimppu maksaa 20€

isäntä iski kukkakimpun tälle rahaa kyselevälle kerjäläiselle ja hyppäs autoon ja auton ovi kiinni ja lukkoon.
kerjäläinen yritti saada auton ovia auki siinä onnistumatta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2009 - 19:27

ei liikene

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2009 - 19:27

ei liikene

ja ihan tavallisena kadulla kulkijana olen kyllä huomannut kuinka hyvin organisoitua heidän hommansa on, ei siinä ole kyse 'hädänalaisen viimeisestä mahdollisuudesta' vaan ihan jostain muusta ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.07.2009 - 19:43

ei liikene

ja se kerjäys loppuisi jos kukaan ei antaisi yhtään ainutta lanttia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2009 - 19:57

Ei liikene. Mielestäni Romanian romanien asiat pitäisi hoitaa kotimaassa, ei suomalaisilla kaduilla ja teillä. Toinen mielenkiintoinen juttu on matka Suomeen, mistäköhän rahat lentolippuun löytyivät, niillähän olisi elänyt Romaniassa nälkää kärsimättä pitkähkön ajan? Osahan on tullut halki Euroopan omalla(?) autollaan, ei sekään taatusti ole ilmaista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2009 - 20:00

Ei niin lantin lanttia;toivoisin,että koko jengi kuskattas takaisin sekä ns.kerjäläiset että niiden capot.Miksi sakottaa,kun ne ei kuitenkaan maksa sakkoja,se on hyvä,että poliiseja liikkuu enempi Hgin keskustassa ja tarkkailee tilanteita.Luin just kuinka agressiivisia "kerjäjäisjengit" saattaa olla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2009 - 20:02

Ei varmasti liikene, ei meillekään kukaan lantteja jakele.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2009 - 20:34

Ei tipu lantin lanttia meikäläiseltä.
Kilometrin päässä asuinpaikastani sijaitsee pakolaisten vastaanottokeskus ja juuri siitä syystä näitä romanialaisia pörrää lähiseudulla aika paljon.
Kukaan ei tosin koskaan ole anellut minulta mitään.Hyvä niin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2009 - 20:35

En ole montaa kohdannut. Enkä antanut rahaa. Minusta väärä tapa ansaita. Moni osaisi vaikkapa soittaa tai laulaa. Heille voisin jotain antaakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2009 - 22:10

En ole antanut kenellekään, Jos leipä kelpaisi sen antaisin,ettei tarvitsisi nälkää nähdä. Mutta rahahan niille vain kelpaa,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2009 - 22:49

Empä niile anna,annan mielummin omille lapsille. Meilläkin asuu pakolaisia ihan lähellä. Saa nähdä kun syksy tulee,menevätkö pakolaisille omenat,kun ovat ihan tien vieressä omenapuut. Viime-syksynä tulivat kysymään saako ottaa. Lupasin että saa ottaa,mutta ei kelvannu mitkä oli tippunnu maahan,puusta piti repiä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2009 - 05:24

Ei todellakaan, ovat kaiken lisäksi täysin soittotaidottomia, pelkkää rämpytystä.
Pakolaisviranomaisetkin ovat sanoneet että ei niille kannata eikä saa antaa yhtään mitään.
Nopeammin päästään tuosta sakista eroon kun edessä on vaan tyhjä kuppi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2009 - 09:29

En anna mitään, se on heillä ammatti ja työ, vaikka miten paljon antaisin niin seuraavana päivänä on kerjuulla taas.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2009 - 15:20

Menin jokuaika sitten autolla liikkuessani ravintolaan syömään. Ehdin laittaa autoni ovet juuri ja juuri kiinni, kun vierelleni purjehti kaksi romanialaista naista. Heillä oli mukanaan kasapäin kullattuja kaulaketjuja, rannekkeita ja sormuksia. Toinen yritti tunkea sormiini sormuksia ja toinen oli taskuissani pudotellen sinne sitten kaula -ja ranneketjuja. Vaativat sitten rahaa romuistaan siihen vedoten, että bensiini olisi heidän autostaan muka loppu ja rahat finito? Töintuskin pääsin näistä iilimadon tavoin liimautuvista naisista eroon ja suorastaan juosten pakenin ravintolan portsarin hentoon syleilyyn pakoon, kaksi kavalaa naista perässäni juosten. En tietenkään antanut rahaa, enkä anna. Se vain lisäisi rahakerjäläisten tuloa helponrahan maahan, Suomeen! Mielestäni kaikki pitäisi palauttaa armotta takaisin tulomaahansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 13.07.2009 - 02:36

Kyllä jos sattuu olemaan sopivia lantteja taskussa sillä hetkellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2009 - 09:26

Ei taatusi lantteja niille, ovat röyhkeitä, tekevät nykyään yhä enemmän rikoksia. Ovat menneet määrätyillä alueilla pikkuliikkeisiin ja yrittäneet varastella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2009 - 10:10

Ei penniäkään. Kierrän kyseiset tyypit kaukaa.