Missä olette nähneet Russakan ensimmäisen kerran? Minä makeistehtaassa ???

Avainsanat: russakka=torakka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.07.2009 - 20:06

Viimeksi Karibialla jossakin pimeässä kaupungissa käveli kadulla,melkein pienen kilpikonnan kokoinen ja kyllä mua vietiin ja kirkusin;yks paikallinen vain tallas päälle ja alkoi nauraa ;-( ja kerran Barcelonassa oli rannan lähellä majapaikka,siellä vessan palot päälle ja pari torakkaa päällekkäin,mulla sama reaktio,joku tuli apuun ja tallas pari kertaa päälle,josta mä keksin flamenco askelten syyn.Tinnertää mahdollisimman monta torakkaa kuoliaaksi!

Kysyjän kommentti

Opithan tanssimaan sitäkin :-)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.07.2009 - 19:00

varmaankin Tunisiassa hotellihuoneessa joskus 80-luvulla,
kun valot sammutti huoneesta ja kylppäristä, alkoi rapina kuulua ja sängynjalkoja kohti kipittivät,
parempi oli pitää valot palamassa yötä päivää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2009 - 19:09

Vuosikymmeniä sitten, kun olin vielä nuori ja NÄTTI, olimme jossakin "maalla" siskoni kanssa kaverimme kotona yhtenä kesänä. Siellä oli vuoteessa russakoita. Hui, kun nyt taas puistattaa :D Sittemmin olen kyllä nähnyt ulkomailla monessakin paikassa ja oppinut tosiaan pitämään aina pienen tuijun pimeällä päällä, jos se vaan on ollut mahdollista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2009 - 19:15

en ole nähnyt

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2009 - 19:19

en minä ole niitä nähnyt kuin kuvissa. Hyi olkoon ne on ihan kamalan näköisiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2009 - 19:28

muistaakseni joskus kakarana Tampereen kauppahallissa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.07.2009 - 19:41

Lapsena landella ollessa jossain kyläpaikan seinällä köpötti keskellä päivää. Sittemmin Espanjassa hotellissa ja vanhassa Lenskissä, Pietari kai nykyään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2009 - 20:40

Kreikassa vessassa lattialla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2009 - 22:35

Ihmettelin eräässä kauppakeskuksen elintarvikeosastolla suurta koppakuoriaista, joka ilmestyi hedelmälaatikosta kipittämään lattialle noin 10 vuotta sitten....siis Suomessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2009 - 22:53

Kyllä ihan ulkomailla..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2009 - 05:20

Puolassa ollessani oli ammeen pohjalla hengettömänä odottamassa kun saavuin hotelliin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2009 - 15:05

Itse olen törmännyt siihen varmaan 1960 luvulla, jossain vanhassa talossa pentuna käydessäni. Russakka on Suomessa yleisin asuntotorakka. Jonkin verran niitä kulkeutuu matkailijoiden mukana esimerkiksi Romaniasta. New Yorkissa on jäteongelma, ja sitä kautta myös rottia ja torakoita. Lutikkaa on tavattu myös kesämökeillä, joihin se on tullut lepakon- tai linnunpesistä. Kun kesämökin peruslämpö pidetään päällä, lutikka selviää jopa kahdeksan kuukautta ilman ravintoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 13.07.2009 - 02:36

Ulkomailla, kreikassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2009 - 09:21

Ainoa näkemäni torakka oli Samoksella Pythagorionissa hotellihuoneessamme. Vuosi oli 1991.