kauankoja miten ulostenäytettä voi kotona säilyttää?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.06.2008 - 16:09

Säilytys

Säilyttäkää näytepurkki viileässä, jos mahdollista mieluiten jääkaappilämpötilassa.

Näytteiden palauttaminen

Laittakaa hyvin suljettu näytepurkki ja -putket muovipussiin ja toimittakaa se laboratorioon saamanne ohjeen mukaisesti, viimeistään seuraavana päivänä näytteenotosta.

Lisätty: 17.06.2008 - 22:56

tietenkin näytteet kannattaa toimittaa mahdollisimman tuoreina labraan, mutta kun suolen toiminta ei aina noudattele labran aukioloaikoja, niin näistä ohjeista näkyy kuinka paljon 'pelivaraa' on ja miten silloin toimia kun joutuu itse varastoimaan näytettä

Lähteet:
ohjepankki.vsshp.fi/fi/2972/6226

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2008 - 17:03

Itse neuvoisin, että kannattaa kyllä toimittaa purkki labraan mahdollisimman pian. Ystäväni vei sellaisen kerran samana päivänä näytteen ottamisesta, mutteivät enää huolineet, koska aika oli ollut liian pitkä!

Lisäksi kannattaa huomioida oman labran aukioloajat sekä kysyä ehdottomasti labrasta, milloin näyte pitää toimittaa, jotta ehtisi varmasti saman päivän kuljetuksiin ja tutkimuksiin!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2008 - 19:21

Myös minä en rupeaisi näytettä kotona säilyttämään. Veisin mahdollisimman pian labraan.