Miten reagoit,kun oikein kunnolla ukkostaa ja salamoi?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.07.2009 - 21:36

Kerrostalossa ei suurempaa vaaraa, mutta kaikella kunnioituksella seuraan luonnonvoimia parvekkeella ja nautin.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.07.2009 - 20:12

ihailen hienoa luonnonilmiötä, saatan jopa yrittää kuvata, eipä juuri muuta ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 20:12

Juoksen piiloon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 20:13

Johot tulee otettua seinästä pois ja pysyn pois ikkunan läheisyydestä.Jos ihan päällä on ni hieman pelottaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 20:19

Kiskon kaikki mahdolliset sähköjohdot ja TV-kaapelit seinästä irti ja ihailen salamointia parvekkeella tai ikkunasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 20:22

katson jos olen sisällä sataako vettä,lämpimissä maissa on paljon kovia ukonilmoja ilman vesisadetta,niissä olevista salamista saa todella upeita kuvia kameralla,koska ei sade haittaa näkyvyyttä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 20:34

Itse en reagoi ukonilmaan mitenkään, mutta koiraa pitää rauhoitella, esim. sopivan taustamusiikin avulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 20:40

Kun rupee ukostaan, laitan musiikin päälle koska koira pelkää jytinää. Itselle keitän kahvia ja menen partsille istuun ja nauttimaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 20:47

Katselen salamointia, sillä en pelkää ukkosta. Kissat hermostuvat vähän ukkosesta ja hakeutuvat pois salamoiden loimutessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 20:52

Talon oon suojannu joten jollakin tavalla nautin,en tiedä tekeekö sähköinen ilma vai jyrinä tuon tunteen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 22:06

olen asunut sellaisella paikalla nuorena missä oli tosi rajuja ukkosilmoja ja monia tulipaloja. itsekin olen kerran saanut "näpeilleni" jääkaapin reunasta.. siis, pohjustus sille miksi pelkään jos ukonilma äityy kovaksi. Hilajsempaa en pelkää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 22:07

pelkään ukkosta, saan päänsärkyä ukonilmalla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 22:08

Tietysti irrottelen vähän töpseleitä ainakin maalla, mutta sen jälkeen menen joko ulos tai katselen ikkunasta luonnon järjestämää ilotulitusta ja valo-ääni-showta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 22:15

Pääkatkaisiasta virta pois ja sit ulos kuistille ihastelemaan ja ihmettelemään mahtavaa luonnonilmiötä tai jos ei mahdollista mennä ulos niin sit ihastelen ikkunasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.07.2009 - 22:19

Menen parvekkeelle katsomaan komeaa ilotulitusta ja mahtavaa jyrinää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 22:28

saatan mennä kattoo terassille komeita salamoita..ei ne pelota yhtään. jopa kerran nukahdin ukkosella kateltuani aikani salamoita ja mustia pilviä ulkona olevaan riippukeinuun..sateen suojaan tietenkin:O)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 23:33

Näytän sen tytölle ja kerron että ei ole mitään pelättävää,
yläkerran setä vain hieman raivoaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2009 - 00:52

Nautin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2009 - 02:43

Seuraamaan näytelmää livenä tietysti ja nauttimaan jysäreistä ja salamoista.

Sanontoja.......Loppuihan se ukonilma, sanoi akka, kun miehensä hukkui.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2009 - 08:34

Raegoin siten etten mene ulos. Ihailen joskus salamoita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2009 - 09:23

Pysyn sisällä tai kiirehdin sisälle. Otan vähän töpseleitä seinästä ja sitten vaan istun ja kuuntelen ja katselen välähdyksiä. Ja rauhoitan lasta että ei ole hätää kun ollaan sisällä ja taas muistutan että jos hän sattuu joskus olemaan ulkona ukkosen yllättäessä niin EI puun alle suojaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2009 - 12:25

Kaupungissa tuntuu turvalliselta,komeaa luonnon näytelmää,mutta kerran saaressa,järvellä pyöri ukonilma ja maasto moreenia,joten ikkunat helisi sekä hirsimökki ja tanner tömisi.Hirvitti!Eka "show"oli yöllä ja meni hetkeksi ohi,mutta aamulla jatkui kovempana.Naapurisaarelaiset tiesivät mun ja pienenpojan olosta ja sanoivat jälkeenpäin;olisit tullut meille,mutta en hivannut soutaa ukonilmalla naapurisaareen,joten vapisimme peiton alla.Tosi jännittävää näin stadilaisen kantilta kaikki oli!

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 10.07.2009 - 13:20

Nautin.ehdottomasti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2009 - 14:04

täällä kallionpäällä se ukkonenkin on niin kaammeen kuuloista, et minua kyl puistattaa, edellis yännäkin ukkosti ihan päämme päällä ,niin otin töpselit ja pääkatkasiassata virrat pois, isäntä nukkuu silloin kuin tukki ja itse istun soffanurkassa peittopäänpäällä, siltikin näen ne salamaniskut ja lasken missä asti ukostaa, kun olen yksin kotona niin isäntä ajaa jo lähtiessään auton tuohon oven eteen, jotta voin mennä sinne sitten pakoon ukkonilmoja...inhoon ja pelkään niin paljon ukkosia et ei mitään määrää....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2009 - 15:07

Mua alkaa sillon pelottamaan kamalasti täytyy mennä piiloon peiton alle kait.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2009 - 20:01

Se on tosi upeaa katseltavaa. En pelkää vaikka paljon tuhoa tekee.