Milloin ihmisestä viimeistään tulee vanha ?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.07.2009 - 12:27

Ikä on vain numeroita,sekä kaikki edelliset vastaukset.

Kysyjän kommentti

Totta, numeroita vain. Mie aina sanon, että ei ole vanhoja ihmisiä, on vain kauemmin eläneitä =))

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.07.2009 - 19:49

silloin kun se muistaa (muistelee) enää vain tosi vanhoja juttuja ja unohtaa elää tätä päivää ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 20:02

Varmaan ihmisestä itsestään aika lailla kiinni. 92-vuotias isotätini sanoo usein, että sitten kun minusta tulee vanha, niin viekää minut vanhainkotiin. Toistaiseksi ei merkkiäkään, että pitäisi viedä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 20:11

Kun muisti pettää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 20:16

Kuka on mitäki mieltä,jonku mielestä 60 v voi olla jo vanha.Ihminenhä on sen ikänä minkä ikäseks itsensä tuntee eli jos ei koskaan tunne itseään vanhaks ni ei sit kai oo koskaa vanha...mitehä tää mei ikinuori Aira Samulin,tuskin on mielestään vanha =).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 20:30

Ainakin yksi vanhenemisen mahdollinen merkki on alkavat muistihäiriöt. Löysin internetistä tosi hyvän testisivun, missä voi helposti testata oman muistinsa. Kannattaa kaikkien muidenkin napsulaisten käydä testaamassa muistinsa sillä sivulla.
.....jaa...tuota.....nyt olen näköjään unohtanut sen sivun nimen sekä internetosoitteen.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 20:35

vanhuus on lähinnä henkinen tila,sellainen mutu tunne

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 20:44

Kun voi enää sula suussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 20:57

Silloikun alkaa ihmetellä miksi kaikki entiset kaverit ja ystävät kulkevat rollaattorin kanssa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 21:08

sitten kun ei enää sokeri suussa sula,
ei jalka nouse eikä käsi käy

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 21:30

Sanoisin, et vähän ennen kyyneleitä, yllä vastattukin jo muu oleellinen:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 22:08

sitten kun ei enää pärjaa kotona ja ilman apua

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 22:14

Ihmisen keho vanhenee, mieli ei vanhene koskaan. Tuskin kukaan itseään luokittelee vanhukseksi, sen tekevät muut. Egyptiläinen isoäiti luokiteltiin vanhukseksi, vaikka on vasta 64-vuotias. En aio olla vanhus vielä parin vuoden kuluttua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.07.2009 - 22:17

Koen asian olevan niin, että kun ei enää itsekseen pärjää, niin vanhuus on tullut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 22:56

Termi vanha,kuika sen osaa määritellä? (aikoinaan oli kysymys hullu) Ihminen allkaa ikääntyä jo syntyessään, vanhuuden voi jokainen yrittää määritellä mielessään jos ei ole liian vanha siihen :-)

Lähteet:
Hyvä kysymys mutta vaikea vastata

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 23:41

Riippuu keneltä kysyy, kymmenvuotiaalle 25v on ikäloppu ja juuri eläkkeelle päässyt 65-vuotias nainen voi pitää itseään tytön hupakkona. Ikä on asenne lukee jossain...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2009 - 00:56

Enpä ole vanhoja tavannut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2009 - 03:25

Tutkimuksissa on todettu, että rapistuminen alkaa jo 26-vuotiaana.
Tosin, ensimmäiset, fyysiset merkit alkavat tulla esille vasta kolmekymmpisenä, kun urheilusuoritukset eivät tilastollisesti yllä ihan parikymppisten tasolle, joten kovin pahaa tuo rapistuminen ei vielä voi olla, puhuamattakaan nyt siitä meidän tuntemastamme vanhuudesta.
Sitä paitsi biologiassa erotetaan kaksi tekijää; biologinen ikä ja kronologinen ikä. Näistä kronologinen kertoo vähän jos mitään siitä, miten keho on ikääntynyt biologisesti. Uusimpien tutkimusten mukaan, on löydetty jo joukko "markkereita" siis eräänlaisia vuosirenkaita, joista voidaan päätellä, missä kohtaa kroppa on ikääntymistä etenemässä. Kaikiahan ikääntyminen ei kohtele samalla tavalla. Mutta, kun markkinoille tulevat ensimmäiset kantasoluhoidot. Ne nimittäin väittävät, että kymmenen vuoden kuluessa meille kasvatellaan niin hampaita kuin sydämiäkin. Sialle onkin jo laitettu kokeissa ihmisen sydän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.07.2009 - 09:24

Minusta tulee silloin kun aivokoppani vihdoin ja viimein suostuu uskomaan sen että toinen jalka on jo haudassa. :-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 10.07.2009 - 13:21

Sitten kun hän päättää niin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2009 - 15:05

Sitten kun ei muista missä asuu. Tai jos katsoo peiliin ja ihmettelee että kukas tuo oikein on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2009 - 19:56

Mieli pysyy aina nuorena,vaikka ikää tulee..