Miten tehdään tekstiseikkailu?

Onko jokin ohjelma, jolla voi tehdä tekstiseikkailuja? En osaa koodata yms.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.07.2009 - 16:48

ei ole minulle tuttu juttu, mutta linkistä löydät perustietoa aiheeseen:

fi.wikipedia.org/wiki/Seikkailupeli

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.07.2009 - 17:02

Perinteiseksi katsottavan tulkinnan mukaan seikkailupeli on se pelityypeistä, jossa peliin rakennetulla tarinalla on ensisijainen merkitys.

Lisämääreitä:

a) ongelmaratkaisutilanteiden (puzzlet ym.) korostumiseen
b) toimintaosuuksien vähäisyys.

Totuttu pitämään "pohdiskeltavina" älykköjen pelityyppinä. Peliä nautiskellaan pala kerraltaan ja yleensä pelin maailmassa seikkaileminen saattaa olla huomattavasti vivahteikkaampaa kuin muissa peleissä. Toinen huomattavasti laajempi määritelmä on käsitys "interaktiivisesta fiktiosta". Tällä voidaan tarkoittaa oikeastaan mitä tahansa tekstiä, tarinaa, johon sisältyy pelimäisiä rakenteita ja vaihtoehtoisia tapoja ratkaista kertomukseen liittyvät ongelmat. Kysymykseen tulee fiktio (tarina) johon on tavalla tai toisella tuotu pelimäisiä aineksia mukaan. Ensimmäisinä seikkailupelit ponnistavat tavallisesti yhteisestä pelien- ja leikkien kulttuurihistoriasta.
Pelien teko vaatii ohjelmointitaitoja. Suosittelen C-ja C++ -kielen opettelemista.
Täältä löydät valikoiman vanhoja myynnistä poistettuja pelejä:
www.the-underdogs.org/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 21:18

Tekstiseikkailu ja ohjelmontityökalu
Adventure - Colossal Caves
www.tietokone.fi/softa/tiedo...sp?id=6547

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 22:50

Et nyt ihan tätä kysy, mutta voin kertoa, mikä on tekstiviestiseikkailu. Se on se, kun joku lähettää viestin väärälle henkilölle joka puolestaan käsittää sen ihan väärin ja lähettää asiasta edelleen viestin kolmannelle henkilölle ja joka puolestaan lähettää viestin edelleen. Tällä jo millä saadaan semmoinen soppa aikaiseksi, ettei se meinaa selvitä ollenkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2009 - 17:20

Tässähän näitä on vara valita:

www.google.fi/search?q=text+...re+creator