Onko muita Norjaan hurahtaneita

Loma lähenee ja taas alkaa kutkuttaa meno jalkaa Norjaan !
vuodesta 1972 on siellä tullut käydyksi
ainakin 5.:den välein kun muksut tuli kuvioon .
Poika otti 20v:tta sitten ensi askeleet Knakkenin kylässä Norjassa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.07.2009 - 14:28

Useita kertoja on pitänyt sinne päästä. Nytkin on luvattu, että elokuun alussa pääsisin. Jäämerelle saakka haluaisin mennä, Alta olisi määränpäänä. Norjassa sielu lepää. On kuin olisi päässyt perille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.07.2009 - 14:52

Norja on hieno maa, olen opiskellut myös Norjan kieltä. En nyt hurahtamisesta tiedä mutta pidän etelä-Norjasta, mahtavat vuonot. Joskus pääsen sinne sentään työni puolesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 15:05

Joitakin kertoja on käyty omalla autolla.Viime kesänä viikon reissu Helsingistä Trond heimiin Kristiina
Reginalla.Matkakuvia napsussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 15:06

Kyllä siellä melkein jokakesä tulee käytyä viimeksi oltiin lofooteilla kalassa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 15:11

Muutaman kerran olen siellä käynyt ja muuten hieno maa, mutta niin helkutin kallis!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 15:12

80-luvulla tuli koluttua omalla autolla Pohjois-Norja läpikotaisin, jokakesä sellaisella viikonpituisella reissulla. Nyt suunnittelen matkaa Etelä-Norjaan ja varmaan syksynaikana sinne menenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 15:40

Inarissa olin pari vuotta töissä taannoin,
usein tuli poikettua pohjoisen Norjan puolella ja vielä kyllä jälkeenkinpäin.
Huippuvuoret oli huippureissu viime vuonna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 17:04

maisemat ja luonto ihan omaa luokkaansa tällä maailmankolkalla (niinkuin hinnatkin),
kiva että on muistoja maasta niiltä ajoilta kun visiiteille löytyi sponsoreita ja paikalta kavereita ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 20:01

En ole hurahtanut, mutta maisemat ovat kauniita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 21:28

Hurahtanut olen norjan kieleen , niinkuin tytärkin.
Yhdessä tuumimme, että "ei se mitään, kun on muuten terve".
Norja näkyy tuosta takkahuoneen ikkunasta, ei tarvitse kuin juosta sata metriä rantaan ja soutaa joen yli, niin on kuningaskunnassa. Meillä paikallisilla on siihen lupa, kunhan emme kuljeta mukanamme mitään tullattavaa.
Muutama vuosi sitten pääsin Oslon toukokuuhun, laitoin siitä pikku juttua Napsun matkakertomusosastolle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 23:10

Norja ja varsinkin nämä vuoristot saarnastuolineen ovat upeaa katseltavaa.
Kun tyttö jaksaa itse kävellä enemmän kuin sata metriä lähdemme sinne varmasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2009 - 01:06

nelisen miljoonaa norjalaista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.07.2009 - 09:33

Vaunun kanssa ahtailla ja (ainakin silloin) huonokuntoisilla teillä tuli hurruuteltua ylös ja alas. Maisemat kauniit ja karut, mutta muuten ei sen kummoisempi - paitsi kallis maa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 10.07.2009 - 13:26

En mie ainakaan ole kovinkaan hurahtanut. Enemmän tykkäilen noista etelän maista.