Mitä tarkoittaa kun ilmoitetaan mokkulan nopeudeksi 7,2 Mdps miten se eroo näistä vakio nopeuksista kun mainostetaan

Lisätty: 09.07.2009 - 10:35

Saanko siis olla tyytyväinen

Avainsanat: 2mdps tarkoittaa mitä 7

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.07.2009 - 10:32

Jos yhteydet sallivat mokkulan kapasiteetti pystyy välittämään tietoa tuolla nopeudella.
Useassa paikassa yhteydet ovat kuitenkin huomattavasti hitaampia.

Voit olla tyytyväinen nettitikkuusi jos siinä on tuollainen valmius.
Itselläni on A-LINK 3GU, 3G TURBO USB -MODEEMI nettitikku ja
se tukee nopeuksia HSDPA (vastaanotto) 7.2Mb asti
ja HSUPA (lähetys) 5.7Mb asti.
Tuossa sen kuva ja muitakin tietoja;
www.a-link.com/fi/3GU.html?id=AVisvfqA

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.07.2009 - 11:41

Mokkulan nopeus 7,2 Mbps tarkoittaa yleensä laitteen mahdollistamaa suurinta nopeutta. Itse verkon maksiminopeus on yleensä tätä pienempi, vaikka vähitellen operaattorit ovat päivittämässä 3G-verkon tukiasemiaan HSPA-tasolle, että ne mahdollistavat 7,2 Mbps:n nopeuden, jopa 14,4 Mbps. Lisäksi tilaajan maksiminopeus riippuu siitä, minkälainen sopimus on operaattorin kanssa. Useimmilla taitaa olla 1 Mbps tai 2 Mbps. Todellinen siirtonopeus riippuu kentänvoimakkuudesta ja kokonaisliikennemäärästä (eli muiden samanaikaisten käyttäjien määrästä). Eli jos on esim. liityntä nopeudella 2 Mbps, niin todellinen siirtonopeus tyypillisesti on alle puolet tästä. Lisäksi nuo kaikki tässä mainitut nopeudet ovat siirtosuunnassa tukiasemasta käyttäjälle. Paluusuunnassa nopeudet ovat murto-osa siitä, mutta toisaalta useimmille käyttäjille vain downlink-suunnan nopeus on merkitsevää.
Liikkuvan laajakaistan nopeus on kuin keskustelisi siitä, kuinka paljon nopeampi Ferrari on kuin Lada. Vastaus riippuu siitä, ajetaanko metsässä vai moottoritiellä, tai kaupungissa, onko ruuhkaa (muita käyttäjiä) vai ei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 16:38

3G verkon HSDPA suurin nopeus 5800 XpressMusic puhelimessa on 3.6 Mbps, Nokialla ei ole yhtään puhelinta jossa olisi 3.6 Mbps suurempi internet nopeus. Elisan suunnitelmissa on päivittää internet nopeus 5 Megaisesta suurempiin nopeuksiin jo paljon aikaisemmin kuin 2020.
Täytyy muistaa, että puhelimen nopeus ja tietotekniikan nopeus ovat eriasioita. Toinen on kaapeliyhteys ja toinen langaton, vaikka molempia käytetäänkin tietoliikennetekniikassa. Kaapeliyhteyksiin vaikuttaa myös käytettävä kaapelointitekniikka. Suomen tutkimuksen ja opetuksen tietoverkko Funet päivitetään supernopeaksi muutaman seuraavan vuoden aikana. Ensi vaiheessa tieteen tietotekniikan keskuksen CSC:n ylläpitämän runkoverkon nopeus nelinkertaistetaan 10 gigabittiin sekunnissa. Parhaimmillaan uudistus mahdollistaa yksittäisille käyttäjille jopa koko muun maan liikennettä vastaavan tiedonsiirtokapasiteetin. Tutkimusverkon kapasiteetin kasvatus perustuu siihen, että valokuituun voidaan tehdä itsenäisiä rinnakkaisyhteyksiä. Hallinnointia helpottaa uusi tekniikka, jonka avulla valokuitujen yhdistäminen onnistuu etänä tietokoneella. Aikaisemmin kaapelit oli yhdistettävä käsin, mikä vie aikaa ja on kallista. Funetille tarvittavat laitteet ja verkonhallinnoin toimittaa Nokia Siemens Networks.