Missä olet kokenut "täydellisen" hiljaisuuden ja miltä se tuntui?

Lisätty: 09.07.2009 - 13:18

Kiitos kommenteistanne. Välillä hiljaisuus "huutaa", välillä rauhoittaa. Etsiä sitä mielestäni kuitenkin kannattaa, sillä vasta hiljaisuudessa voi kohdata toisen persoonan tai itsensä.

Avainsanat: hiljaisuus rauha

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.07.2009 - 09:43

en usko , et ikuna oisin ollut niin hiljaisessa paikassa jos ei olis edes jotain kohinaa ollut, joten en osaa sanoa moiseen asiaan mitään... voikos sellaista olla olemassakaan .. :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.07.2009 - 09:44

pari kertaa Suomenlahdella, rasvatyynenä kesäyönä
mikään ei liiku, mitään ei kuulu
hyvin epätodellinen kokemus
tiedän henkilön joka näki siitä painajaisia pitkään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 09:44

En ilm eisesti koskaan. Rauhallisessakin paikassa on ollut luonnon ääniä eli lintujen liverrystä, hiljaista meren ääntä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 09:45

Roikkuessani veneen vetämänä liitovarjolla vai mikä se olikaan. Vei todella korkealle n. pariin sataan metriin. Oli AIVAN HILJAISTA, ei mitään ääntä. Surrealistinen kokemus ja nautin siitä. Toisaalta pelotti helkkkkaristi......

Lisätty: 09.07.2009 - 09:46

Niin, sen hiljaisuuden haluaisin kokea uudelleen!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 09:55

Meillä oli 30 vuotta siten vuokramökki keksellä metsää. Siellä koin sellaisen hiljaisuudem, että seinään nojatessani kuulin resonanssiäänenä oman sydämeni sykkeen. Olin juuri muuttanut Vantaalta pois, ja tämä hiljaisuus sykähdytti. En ollut koskaan aikaisemmin kokenut vastaavaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 10:04

Äkkiseltään tulee mieleen Espanja ja siellä eräs korkea paikka, Rondaan mennessä. Seisoin ylhäällä, ei tuullut enkä nyt muista kuuluiko lintujen laulua. Katselin alas laakson pohjalle, kotka liiteli pääni yläpuolella ja silloin koin jotain sellaista sanoin kuvaamatonta rauhaa. Matkakumppani pyyhälsi sitten paikalle ja kysyi hädissään, että et kai vain hyppää...no ei tosiaankaan ollut sellainen mielessä. Pikemminkin olisin halunnut nousta lentoon. Joskus kun on vaikeaa niin palautan sen kokemani tunteen mieleen ja taas rauhoitun. Viimeksi äsken.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 10:23

olen kokenut täydellisen hiljaisuuden,olin Hirvihaarassa lahden vanhalla tiellä .
Törmäsimme hirveen niin että pakun taka pyörät nous ilmaan ja pallattua takaisin maahan auto tärähti sillei et hiljasuus koitti vaikka jälki käteen tiedostin että oli paluu ruuhka kumpaankin suuntaan .
Olin jossain tilassa mitä en osaa selittää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 10:36

Kangaslammilla, varkauden lähellä aikoinaan useampana vuonna.
Saattoi mennä koko päivä että ei kuulunut edes linnun ääniä,
vain aallon loisketta, ei mitään muuta. Rauha ja hiljaisuus oli täydellistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.07.2009 - 11:02

Muutama vuosi sitten olin parvekkeella ja huomasin, että taivas oli muuttunut oudon väriseksi. Mustaa, keltaista, oranssia. Tuuli tyyntyi, linnut lakkasi laulamasta ja ihmiset oli kaikki jossain sisätiloissa. Silloin en kuullut mitään ääniä mistään. Sen arvaattekin, että rajuilmahan se kohta puhkesi. Oli yksi pahimpia myrskyjä mitä näin ja koin. Tuntui jotenkin siltä, että lakkasi olemasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 11:52

Maaseudulla noita hiljaisia hetkiä tulee tämän tuosta.
Kovilla pakkasilla sen katkaisee tuvan nurkkien paukkuminen, joka tuntuu kuuluvan kilometrien päähän.
Kuulaina kesäöinä järvellä on usein hyvin hiljaista. Pienikin ääni, esim. uistimen kolahdus veneen laitaan tuntuu melkein rikokselta.
Juhannuksena jonkun mökillä oli bileet ja stereot oli kannettu terassille. Meteli oli sanoinkuvaamaton, mutta nipin napin ymmärrettävissä juhannuksena. Ehkä sellaiset, jotka olivat jo nukkumassa, ajattelivat hieman toisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.07.2009 - 11:56

Silloin joskus vuonna jotain (80 luvun lopulla) kun oli se täydellin kuun pimennys. Seisoin pihalla ja kaikki ympärillä pimeni, hiljeni ja seisahtui. Vaikuttava hetki.

Lisätty: 10.07.2009 - 09:36

Aikani pohdittuani niin ei sai tainnutkaan olla kuun pimennys vaikka yöllä olikin. Mutta joka tapauksessa - hiljaista oli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 14:01

Loukkasin kerran vaimoani ihan epähuomiossa. Tuloksena oli 1vrk:n täydellinen hiljaisuus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 14:16

asutaan sellaisessa paikassa että hiljaista on heti kun haluan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 14:19

Auringonpimennys heinäkuussa v. 90 aamuyöstä Tampereella.
Täydellinen hiljaisuus, linnut lopettivat laulamisen, oli tosi aavemainen tunnelma.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 15:14

Mökillä on joskus ollut täydellinen hiljaisuus, kun linnuttkin olleet hetken hiljaa. Jotenkin siihen hiljaisuuteen havahtuu helpommin kuin esim. läheisellä tiellä kulkevan auton hurinaan (joka sekin meidän mökillä on jokseenkin harvinainen ääni).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 16:51

Täydellisen hiljaisuuden olen kokenut korvessa syksyllä, laavulla nuotiolla yöllä istuessa ja makkaraa paistaessa. Ainoat äänet ovat metsäneläinten, puiden ja tuulen aiheuttamat äänet, jos ei sitten sada. Hiljaisuuteen pitää ”laskeutua” tai valmistautua. Helpointa hiljentyminen oli kun taustalla oli ajatus itsensä palkitsemisesta suorituksen jälkeen. Hiljaisuuden löytäminen erilaisissa paikoissa vaihtelee. Kotona paikkoja löytyy mukavasta nojatuolista, sängystä aamusella tai kotisaunasta, esimerkiksi lenkin tai pelin jälkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 20:18

Maalla, ja vain silloin kun olen yksin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2009 - 01:01

Kuusamossa Kitkajärven saaressa,kesäyönä istuskelin laiturin nokassa ja kuuntelin hiljaisuutta,ei kuikan huutoa,vain kalan loiskahdus silloin tällöin,siellä koin täydellisen hiljaisuuden,varsinkin hektisen ja meluisan työviikon jälkeen sekä muutaman tunnin lento-ja automatkan päässä.
Luulisin seuraavan hiljaisuuden kokeneeni Espanjassa korkealla vuoristossa olevassa Montserratin luostarissa,jossa päätin seuraavalla kerralla yöpyä,niin vaikuttava paikka oli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2009 - 01:08

Ei täydellistä hiljaisuutta ole vielä tullut koettua, mutta äänilaboratoriosssa päästiin aika lähelle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 10.07.2009 - 13:28

hiljenen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2009 - 20:19

Illasta kun on ihan tyyni,tullee hiljaista.