Skunkki lemmikkinä?

www.iltalehti.fi/ulkomaat/20...9_ul.shtml
Millainen haisunäätä mahtaisi olla lemmikkinä? Miten hyvin se kesyyntyy? Olisiko sellaisen Suomeen tuonti edes mahdollista?
Hinnasta päätellen siinä on jotain vikaa, koska se on noin halpa.

Avainsanat: skunkki haisunäätä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 09.07.2009 - 10:41

Kyllä minä ottaisin, jos hajurauhaset on niiltä poistettu. Kaikki eläimet kesyyntyy jonkun aikaa oltuaan uudessa paikassa ja uudella emännällä tai isännällä. Eläimet pysyvät arkoina, tai levottomina, jos niillä on kotona monta ihmistä isännöimässä ja jokainen vetää sitä roolia omalla tavallaan. Kiellot ja käskyt esitetään milloin mitenkin, niin eläinparka on silloin ihan sekaisin, eikä tiedä ketä totella ja uskoa. Eläinten kesytys on pitkäjänteistä hommaa. Mutta kun siinä onnistuu, antaa eläin aina siitä palkkioita päivittäin isännälleen tai emännälleen.

Kysyjän kommentti

Tarvitsisiko niitä hajurauhasia poistaa, jos se kerran kesyyntyy?
Tulisi ainakin kohdeltua hyvin, jos niitä ei poistaisi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.07.2009 - 02:49

Ei hätiä mitiä, sillä lemmikkihaisunäädältä leikataan hajurauhaset, mikä estää niitä erittämästä pahanhajuista nestettä. Tätä leikkausta on kuitenkin arvosteltu eläinoikeudellisin periaattein ja verrattu poikavauvojen ympärileikkaukseen.

Tai sitten pitää tehdä näin. Pikku-Kalle löysi haisunäädän ja otti sen mukaan kotiin.
- Mitä aiot tehdä sille?,kysyi äiti
Laitan sen sänkyni alle, vastasi Pikku-Kalle.
- Mitä teet hajulle?
No, kyllä se tottuu siihen aikanaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 08:42

jos siltä on ne haju jutut poistettu,niin ottaisinkos sitten, voisin harkita,mutta kärsiikös se niistä poistoista, toisaalta onhan meitin pojiltakin poistettu jotain, eikä ne nyt kummoisemmin ole kärsineet, jotta voisin tuon ottaakin poikien kaveriks otolle ja onnille.... :))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 09:50

'suhteellisuusteorian' mukaan skunkki kannattaisi ottaa lemmikiksi,
kun asioita kuitenkin aina verrataan toisiinsa niin tässä tapauksessa isäntä varmasti on ihan siedettävän hajuinen lemmikkiinsä verrattuna

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 10:43

Minulla on jo mäyräkoira. Ajoittain se käy kyllä skunkista, jolta ei ole poistettu hajurauhasia. Rintarauhasia siltä sen sijaan on poistettu. Nukkuu joskun sängyn alla , useimmin kuitenkin sen päällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 15:18

Voisi olla hyvä lemmikki ei-toivottuja vieraita ajatellen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 19:17

Ehkä siinä tapauksessa voisin harkita lemmikiksi jos hajurauhaset on poistettu, mutta tarkkaan harkitsisin. Täytyisi hieman tutustua skunkin tapoihin ja sielunelämään. Ja yhdessäkö metsästäisimme syötävää ?? =))

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 10.07.2009 - 13:30

En kyllä itse ottaisi, tosin aavikkokettu, napakettu tai tavallinen kettu kelpaisi. Jenkeissä saisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2009 - 01:17

On niitä oudompiakin lemmikkejä,
eikä kaikkien edes tarvitse kesyyntyä.
Supikoira ajanee näillä leveyksillä saman asian...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2011 - 19:31

Mun tuttavalla Jenkkilassa oli skunkkeja lemmikkeina ja ne oli aivan ihania, elavat hyvin paljon samanlaista elamaa kuin kissat; tekee tarpeensa laatikkoon jne. Skunkeilta on poistettu hajurauhaset. Niille on kerran vuodessa nayttely ihan kuin on kissoilla ja koirilla, varivalikoima on muutakin kuin valko-musta, loytyy mm. Champange. Pitaisi kysya jostain (mista) kuinka ja saisiko niita tuoda Suomeen, tiedan paljon ihmisia jotka haluaisivat moisen lemmikikseen jopa oma aitini joka tayttaa 80 ensi vuonna ihastui otukseen!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2013 - 12:39

Suomessa on hajurauhaset kuten kaikki muutkin typeryydet kieletty eläinsuojelu lailla poistaa.
Ihmsten turhamaisuus on huipussaan.