Huomenna pitäisi sääennusteiden mukaan olla sadepäivä. Eikös tänäänkin pitänyt olla. Uskotko sääennustuksiin ?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.07.2009 - 18:45

olen jo muutamat päivät juossut iltasella hakeen mattoja sisälle ja taas ulos, kun olen luulut tai uskonut sääenustuksiin, tänäänkin piti tulla vettä iltapäivällä, mutta eipäs meillä satanutkaan pisaraakaan, no ei nii n väliksi, kun olen pyykännyt kaikea mahdolista , soffatyynyistä peitoihin ja saan ne nyt kuiviksikin.. hyvä niin.. :)

Kysyjän kommentti

Sääennustajan pitäisi oikeastaan olla säänluulija, niin pieleen menevärt ennustukset.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.07.2009 - 18:46

jonkiasteinen epävarmuushan niihin aina sisältyy, mutta enimmäkseen kohdallaan
tämän päivän osalta ainakin meidän kulmille oli ennusteesa mainituu kuurosatetiden riski, näköpiirissä oli vaikkei kohdalle osunutkaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2009 - 18:51

Lappiin ei luvattu sadetta huomiseksi, vaan suht. lämmintä poutasäätä. Eli samanlaista kuin tänäänkin, lämpötila vähän alle kahdenkympin. Uskon ennustuksiin varauksella. Useimmin osuu kohdalleen norjalaisen naapurikunnan paikallissääennuste, jonka löysin netistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2009 - 18:54

On niihin uskottava jos meinasi kuivat heinät saada.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2009 - 19:29

Hyvin osaavat nykyään ennustaa.
Näillä kulmilla ei sada ainakaan enempää, mitä ennustuksissa luvataan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2009 - 19:59

täällä jonkun ennustuksen mukaan piti tänään olla ukkosilmoja ja sadetta, mutta koko päivän on aurinko paistanu melkein kirkkaalta taivaalta.
joskus ennusteet pitää paikkansa joskus ei.

yleensä päivän sään näkee kun katsoo pihalle

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2009 - 20:13

Aika hyvin on pitänyt paikkansa näillä nurkilla viime aikoina.
Tänään piti olla ja niin myös oli, aurinkoa ehkä puoli tuntia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2009 - 20:41

ei satanut ainakaan Seinäjoella, +23C oli iltapäivällä lämmintä.
toivottavasti ei sada koko viikonloppuna, tangoväki saattaisi tykätä huonoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2009 - 21:10

Aika hyvin pitävät ennutukset paikkansa.. Kyllä uskon aika paljon niihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2009 - 21:11

Tarkkuus ennustuksissa parantunut huomattavasti. Esim. tänään osui aivan kohdalleen: aamupäivällä pilvistä, iltapäivällä puolipilvistä. Ensi yöksi ja huomiseksi luvattu ukkoskuuroja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2009 - 21:12

en usko, ainakaan esim ylihuomisen päivän ennustuksiin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2009 - 21:40

Tänään ennusteet ja toteutus ok. Huomenna pitäisi olla sadetta a'la Jurkka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2009 - 21:47

Aikahyvin ennustavat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2009 - 22:34

Nykyteknilla ennusteet ovat melko varmoja mutta rintamat jostain syystä muuttavat kulkusuuntaa melko arvaamattomasti. kuitenkin satelliitit informoivat aika pikaisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 00:00

Seuraan ennusteita jonkun verran,varsinkin kun olen tulossa kotiin eli huominen kiinnostaa,mutta enempi perjantainen.Ipllä Ahvenanmerellä meri peittyi ykskaks yllättäen usvaan ja samalla aurinko sukelsi pilveen ja tuli vilakka.Illan säästä en tiedä,ehkä satoi ehkä ei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 08:14

Ei nyky netti aikana tarvitse "uskoa" sää ennustuksiin, katso itse tutkasta milloin salamoi ja missä samoin missä sataa ja milloin, ei mene puutarha bailut ihan mönkään.

www.fmi.fi/saa/sadejapi.html ( sade ja pilvialueet)

www.flcenter.net/static/ukko...ikuva.html ( salama tutka)

Lähteet:
Ilmatieteenlaitos, Finnish lighning center

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.07.2009 - 11:34

Sää on mitä todennäköisin. Joskus osuu kohdilleen joskus menee päin prinkkalaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 15:09

Aika hyvin sääennustuksetnäyttävätosuvan kohdalleen ainakin täällä päin. Ilmeisesti ennustaminen on kuitenkin toisinaan hankalaa, kun esim aamulla luvataan huomiselle sadetta ja iltapäivällä jotain ihan muuta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 10.07.2009 - 13:36

En usko täysin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2009 - 15:26

kyllä aika hyvin uskon kun täällä on ainakin sateinen sää. joskus menee ennustukset vähän pieleen.