Kysymys Tivoli Audio -radiosta!

Niin hyväksi kehuttu vaan meillä ei siitä saa kuulumaan kuin pari kanavaa, vaikka on johdoilla melkoiset antelliviritykset kyhätty. Missä vika ja mikä neuvoksi?

Lisätty: 09.07.2009 - 14:55

Kylkiäisenä saatiin jonkun aikakauslehden tilaukseen. Saisi tuo nyt toimia kun kaupat sitä liki parinsadan euron hintaan mainostavat.

Avainsanat: tivoli audio radio

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.07.2009 - 13:44

Tivolin radiot ovat oikeasti korkealuokkaisia, mikä siis tarkoittaa äänenlaatua. Näissä radioissa on herkkyys tarkoituksella tehty sellaiseksi, että heikot signaalit eivät tule läpi (kohinasalpa kireällä). Tällöin ne asemat, jotka kuuluvat hyvin, ovat myös voimakkaita, eikä radio edes yritä ilmaista heikompia, kohinaisia kanavia.
Jos haluaa vastaanottaa mahdollisimman monta kanavaa, kannattaa käyttää tavallista halpaa kelloradiota tai Tivoli-audion jäljiltelmiä, joita löytyy esim. Clas Ohlsonilta. Noiden halpisten huono puoli on siis, että monen kanavan äänenlaatua heikentää viereisen kanavan häiritsevä ääni, mutta ainakin saa kuuluville mahdollisimman monta kanavaa.
Jos olet radioon kytkenyt ulkoisen antennin, niin takana oleva antennikytkin tulee siirtää asentoon 'external'.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.07.2009 - 13:01

Olen kuullut muiltakin valituksia samasta viasta. Kannattaisi kysyä myyjältäsi tarkemmin.