Paljonko maksaisit palkkaa (pimeänä tietysti) manuaalisesta matonpesusta tunnilta ?

Tänään pesin mattoja kaksi tuntia, ja minulle saisi kyllä maksaa aika paljon, että pesisin työkseni jollekin toiselle käsin mattoja. Sen verran uuvuttavaa homma se oli. Onneksi aamulla oli vielä kaunis ilma.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.07.2009 - 01:32

En minäkään ihan halvalla alkaisi kenenkään mattoja pestä. Jos on kaunis ilma, on ihan kiva vähän aikaa aina kerrallaan omia mattoja pestä, mutta työstä se tosiaankin käy. Sitten vielä vaikka kuinka olisi hyvä juuriharja ym vehkeet niin rystyseni olen aina saanut hangattua enemmän ja vähemmän auki.

Lisätty: 08.07.2009 - 01:35

Niin se hinta.. ehkä 15 eur antaisin tunnilta. Tunnissahan pesee jo aika monta pientä mattoa. Nuo siivousfirmalaiset perivät siinä 25-30 eur tunti ja siitä verot pois. Jos siihen hintaan vertaa niin kyllä pimeänä 15 on aika hyvin.

Kysyjän kommentti

Kallista on tuo mattojen pitäminen lattioilla likaantumassa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.07.2009 - 01:30

meidän venekerhon vaksi tekee kossupullosta melkein mitä vaan, pesis varmaan matotkin ....

Lisätty: 08.07.2009 - 07:56

selvennys,

kossupullo ei ole pimeää palkkaa, vaan perinteinen palkitsemismuoto josta verotkin on jo runsain mitoin maksettu

- kossu on ihan kirkasta -

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 08.07.2009 - 01:30

Raskaampiakin hommia on, joista ei makseta paljo mitään. Kyllä 10 pimeänä olisi kova raha per tunti minun pussistani. Likaisen työnlisänä voisi antaa pari ekee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2009 - 02:11

Jos pystyy pesemään itsepalvelupesulassa jossa on kaikki releet niin 15 euroo riittää, mutta jos pitää käsin hinkata harjalla niin 30 euroa on siinä ja siinä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2009 - 07:27

Minä maksaisin 10,80 sen minä siivoojallekin joudun maksamaan kotitalousvähennyksen jälkeen tunnilta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2009 - 07:38

en maksaisi pimeänä mitään, en tee töitäkään pimeänä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2009 - 07:46

Samma här.. ei pimeänä latin latia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2009 - 08:16

jos ystävänäni pesitsit minun matot niin 15e tunti, mutta se ei sisällä kahvi eikä ruoka tuntia, vaan raakaa työtä, itse pesin painepesurilla 20 mattoa isoista ihan pieniin kynnys mattoihin ja aikaa meni 3,5 t mutta siihen sisällytettiin kyllä jo kahffipaussinkin , joka vähän venahti, mutta matot ovat nyt pestyt ja kuivat ...sekä ihanan mäntysuovan tuoksuset.. se minusta onkin ihaninta , et kun tulee niin ihana tuoksu sisälle sen jälkeen....elikäs ihana mäntysuovan tuoksu.... sen kun sais pussiin ja ain silloin tällöin löyhytellä tuoksuja.. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2009 - 08:19

Pimeänä en maksaisi yhtään mitään, en itsekään tee pimeitä töitä vaan joudun maksamaan veron ihan kaikessta, sekä työtulosta että muusta.
Ketään ystävää en kyllä rasittaisi matonpesulla myöskään eli pesen joko itse tai pesula. Tuo viimemainittu pesee meidän matot.
Maalla 4H-kerholaiset ovat pesseet mattoja, hintaa en muista kun ei tänä vuonna ole mitään pesetetty heillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2009 - 08:58

Tapauskohtainen minulle riippuisi kokonaan kuka niitä mattoja pesisi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2009 - 09:50

Painepesurilla on hyvä pestä matot, mutta silti ne ovat edelleenkin meillä pesemättä. On ollut niin paljon muuta puuhaa, mutta täytyy ne pestä ennen kesän loppua. En suosi pimeää palkkaa, mutta tutulle voisin maksaa vaikka sen 10 euroa. Meillä vaan pestään itse niin kauan kuin jaksetaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2009 - 11:17

Maksaisin pesijälle jotain 20 kympin tietämillä, mutta en tällä summalla rupeaisi itse mattoja pesemään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2009 - 12:11

Niin mukavaa hommaa, että pesen mieluummin ihan itse. Jos jonkun toisen mattoja pesisin, niin ehkä noin 10€/tunti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2009 - 14:06

Vinkki sulle:

Kaupungissa mattojen pesu on monesti hankalaa ja ainakin kallista.
Seuraavan kerran kun viet autosi huoltoaseman pesuautomaattiin, ota
matot mukaan. Kiinnitä matot ennen pesuriin ajamista auton katolle,
konepellille ja sivuille. Näin saat kätevästi kaksi asiaa hoidettua
kerralla ja samalla hinnalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2009 - 21:56

Kyllähän se matonpesu on niin mukavaa,kun saa innon päälle. Sitte kun en jaksa ennään pestä pitää maksaa ehkä 10 euroa tunti..

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 10.07.2009 - 13:47

En yhtään.