Ensimmäinen asia, minkä muistat televisiosta?

Avainsanat: tv televisio

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.07.2009 - 02:00

Musta putki. Naapurit tulivat isolla porukalla meille katsomaan telkkaa ja innostuksissaan kaatoivat sen ja kuvaruutu meni mustaksi.

Kysyjän kommentti

Teillä on sitten riittänyt innokkaita katsojia.
Itse olin naapurissa katsomassa. Väkeä oli varmaan kolmisenkymmentä. Tuutista tuli jotain lihavien mustien miesten soittamaa torvisoittoa, joka ei siihen aikaan iskenyt ollenkaan.
Seuraavan kerran katsoin televisiota, kun meille hankittiin moinen itselle.
Kaupasta tuotiin muutama kokeiltavaksi ja joka pöydällä oli televisio.
Se, mikä valittiin, on minulla vintillä vieläkin. Asensin siihen itse sisäisen lisälaitteen, kun kakkonen aloitti lähetykset.
Pitäisi kai kokeilla sitä digiboksin perään. =)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.07.2009 - 02:01

Näköradio ja myöh. kanava 2 sitten väri ja tallllennus jne,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 02:23

En muuta, kun että oli musta valkoinen kuva.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 04:35

Teija Sopanen, nuorena ja nättinä. Ja valkoiset joutsenet.

Lähteet:
Muistelo

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 06:04

mustavalkoinen kuva, lassie, bonanza, batman, siinä muutamia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 06:17

Tarvajarvi, Sopanen ja Laila Kinnunen joikhas 1958 Helsingissä käydessäni.
Oma ensimmäinen TV:ni oli Upo Viking aivopesukone 1969.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 06:54

Felix ihmekissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 09:09

Joitain sarjoja,kuten Safiiri ja Teräs,Triffids,viikonlopun Tarzan-elokuvat,Puoliverinen-sarja(pääosassa Kurt Russell),Elviksen elokuvat,Tupla tai Kuitti jne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 09:22

Muistan päivän, jolloin vanhempani ostivat kotiimme television. Minua ihmetytti kovasti, kun he sammuttivat valot keskittyessään katsomaan televisiota. Olin tuolloin 2v ja mitään tiettyä ohjelmaa en muista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.07.2009 - 09:23

Se maailmalla tunnettu sarja: Payton Place. Siksi että niihin aikoihin meille ostettiin ihka ensimmäinen telkkari.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 09:29

musta ori, lassie, pax mainos, miten onkin jäänyt tuo mieleen heh...1958-59v oliskos silloin se pax mainos töllös tullut ..muistelee..ja mustavalko telkku oli meilläkin siihen aikaan..eikä noita värejä ollut kuin mielikuvituiksessa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 10:13

joskus 50-luvulla kun odotettiin lähetys alkaa näkyi vain lumisadetta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 10:29

Teija Spopanen ja Bonanza

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 11:48

Pikku kakkonen ja kaikki kivat kaverit siitä. Nukkumatti, rölli, pelle hermanni. Ja ainiin "varokaa heikkoa jäätä" voi että kun aina odotin sitä =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 14:15

Katsoin oopperoita tv:st ihan skidinä.... :P

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 15:33

Kissa meni tavallisesti sen päälle nukkumaan, välillä nousi venyttelemään, vaihtoi asentoa ja jatkoi uniaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 17:36

Katsottiin mustavalkoista telvisiota kun oli vielä lapsi. Tuli katsottua Hitsokin kauhu kuvat. Bonatza, Lassie. Tartzan, missikisoja, Kyllitätiä lasten ohjelmana. Heikkiä ja Kaijaa. ynnä muuta mukavaa. sit myöhemmin tuli väritelvisio no sepä oli ihmeja kumma et mikäs tämä nyt sit on kun näkee värillisiä elokuvia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 18:13

Menin sen taakse katsomaan, mistä se kuva oikein tulee ja sain sähköiskun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 21:55

Meille toi yks tuttava koneiden myyjä kolme mustavalkotelkkaria näytille. Ne kaikki seisoivat siinä vieretysten ja sitte niitä vertailtiin. Yksi niistä tietty sitte valittiin. Mulla tuntuu, että tunnen sen telkkarin tuoksun joskus vieläkin nenässäni. Oli se niin jännää aikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 22:12

Matti ja Miisu sekä se aivan loistava taustamusiikki joka
oli vihelletty (Where The Rainbow Ends, esittäjä Tommy Whistler).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2009 - 00:50

Suomisen perhe tuli joskus muinoin, sitä katsottiin, niin ja Heikki ja Kaija, se oli hyvä sketsi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.07.2009 - 15:53

Naapurin mummo tuli pyytämään siskoani ja minua katsomaan hänen uutta telkkariaan. Menimme ja ruudussa oli sillä hetkellä järvi ja sen rannalla lehmiä. Se mummo tuumasi meille, että katsokaas tytöt, siinä on hirvi. Meitä nauratti niin paljon, että lähdimme kotiin, kun ei siitä naurusta tullut loppua eikä telkkarin katsomisesta mitään. Taisi olla mummo aika huononäköinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 12:05

Arja-täti