Syötkö joka päivä terveellisen ruuan? Sisäältääkö se tarpeeksi kuituja ja ravintoaineita mitä tarvitset päivässä? Minä ainakin yri

tän. Vaikka ei se aina helppoa ole.

Avainsanat: terveellinen ruoka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.07.2009 - 22:04

joka päivä tulee kyllä syötyä hedelmiä, salaattia ja täysjyvä leipää, sen normi lämpimän ruuan lisäksi. "karkkipäivä" pitää olla väh. kerran viikossa, eihän sitä nyt ihan niin terveellistä elämää tartte viettää. nautintojakin pitää ja saa olla.

Kysyjän kommentti

KIITOS PARHAASTA VASTAUKSESTA. kyllä oikeassa suunnassa taidat nyt olla ruuan suhteen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.07.2009 - 15:43

Siihen on pyritty, mutta muuten olen mässäillyt makealla koskapa painoni on huimassa nousussa. Nyt pitää ottaa itseään niskasta kiinni toden teolla tai myöhemmin on tosi vaikeaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2009 - 15:56

En joka päivä, mutta olen yrittänyt keventää. Paino putosi muutaman kilon, kun jätin pois turhan leivän syönnin! Tilalle hedelmii, vihanneksii, maitorahka-banaani-ananasmössöä :-)

Lisätty: 06.07.2009 - 18:44

Noh, minua se leipä turvottaa ja nimenomaan ruisleipä. Tulee vähän muitakin ongelmia (hankalia/noloja) jos sitä liikaa syön :-( joten kun syön leipää niin kaura, ohra tai jonkinsortin sekaleipää. Kyllä niistäkin kuituja saa. Ja kuituja saa muustakin kuin leivästä. Tämä vain mun henk.koht. kokemukseni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2009 - 17:35

Nyt kun on omia salaatteja kasvamassa, yritän syödä niitä joka päivä. Muten olen yrittänyt muistaa syödä omenan päivässä. Sen pitäisi pitää lääkäri loitolla. On toiminutkin tähän asti. En syö sääännöllisesti mitään lääkkeitä (älkääkä sanoko että sen huomaa !), joten luulen olevani vielä melko terve (ikäisekseni).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2009 - 17:48

Ei tule joka päivä syötyä terveellisesti, kahvilla ja ruisleivällä kuittautuu.
Nyt kun saa paljon hyviä tuoreita kasviksia niin se puoli on paremmin kunnossa kuin talviaikaan.
Ruisleipää ja kokojyväleipää syön, siitä saa kuitua.
Muistakaapa, että leipä EI lihota vaan se mitä siihen leivänpäälle pistetään.
Ja tietysti kaikki aivan vaaleat, vehnäjauho mössö leivät kannattaa unohtaa.
Vehnä on liisteriä suolistossa ja eipä toimi sit enää reippaasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2009 - 17:56

suht koht kohallan tuo ravintoympyrä, mitä nyt reissussa vähän lipsuu tilanteen mukaan milloin hinkin suuntaan ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2009 - 18:28

Yritystä on ja useimipina päivinä tulee tarpeeksi vitamiinia,kuituja ym.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2009 - 18:30

Ainakin melkeen joka päivä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2009 - 20:45

En laske kaloreita enkä muutakaan,
mutta pyrin ostamaan aina kevyemmän version.
Syön mielestäni melko terveellisesti.
(ja juon vielä terveellisemmin...)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2009 - 21:19

en syö.. menee päiviä, etten syö kunnolla:( nytkin vasta grillaan päivän ensimmäistä ruokaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2009 - 22:50

Kyllä yritä syödä joka päivä terveelisesti. Hyvää terveelistä ruokaa,marjoja ,hedelmiä ja vihanneksi paljon. Tännä söin vihannes-sosekeittoa pääruuaksi..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2009 - 23:17

yritän kyllä mutta tulee lipsuttua liian paljon..ja tässä pitäisikin ottaa itseään niskasta kiinni ja ruveta syömään terveellisesti kun tuota ylimääräistä painoa jonkin verran on.
välillä on päiviä jolloin muka unohdan syödä...ja seuraavana päivänä sen kyllä tuntee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 01:02

Aamupalaksi mysliä ja mehukeittoa,ikävä kylla päivittäin vaihtelee mutta 100% ruislepä kuuluu päivittäiseen tuokavalioon sekä hedeimät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 03:05

Yritän noudattaa terveellistä ruokavalioita, vaikka en siihen aina pysty.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 08:50

Tuntuu joskus että "taidetta ja kulttuuria" on sen sallitun ja terveellisen ruoan syöminen. Meillä ruokaillaan monipuolisesti noudattamatta mitään "ismejä". Ei punnita päivittäin syödäänkö tarvittava määrä hedelmiä ja kasviksia. Keliakia esim. rajoittaa mitä voi syödä ja mitä ei ja tuollaisen ominaisuuden myötä mielestäni tulee järki mukaan myös syömisten suhteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 11:27

kyllä yritä,mutta näin kesä aikaan vähän lipsuu joka suhtees..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 14:31

En nyt muutamaan kuukauteen ainakaan ole syöny lähellekään terveellisesti. Lähinnä pizzaa koska en ole jaksanut tehdä ruokaa. Esim eilinen ja toissapäiväinen ruokavalio koostui pizzasta ja lakuista pääosin + yhdestä jäätelöstä ja siivusta vesimeloonia.... kamalaa.. nyt pitää mennä kauppaan ostamaan kunnon ruokaa!!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 17:55

Liikaa kaikkea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 18:44

Yritys hyvä kymmenen -en syö.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 10.07.2009 - 14:06

Ei sisällä, yleensä. Harmi.