mitä mieltä olette kun lappeenrannassa ammuttiin karhu ja sen pennut?

mielestäni ei olisi tarvinut sentäs pentuja ampua. kamalia ihmiset..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.07.2009 - 20:56

Mielestäni olisi pitänyt käyttää enemmän harkintaa asiassa kun tapettiin
koko perhe. En kyllä tällä hetkelle pysty vielä muuta kirjoittamaan, niin surettaa
nuo poikastenkin ampumiset.

Lähteet:
Oma tieto.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.07.2009 - 20:57

- Se oli oikea ratkaisu, sanoo Kojola.

tämä oli asiantuntijan mielipide

koko juttu:

www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa..../07/910029

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2009 - 21:05

Emon sai kyllä ampua, mutta ei missään nimessä pentuja. Ruvetaan soveltaan samaa meihin ihmisiin.. Jos vanhemmista jompikumpi tekee jotai ja joutuu vankilaan, niin ei muuta ku koko perhe sinne messiin.. Yhtä tyhmältä kuulostaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2009 - 21:29

Eikös nuo ole alueen metsästyskiintiöstä pois?
Joten jos nyt olisivat selvinneet pian olisi kongi kuitenkin kumahtanut,
jos ei juuri tuolle kolmikolle niin kolmelle muulle.
Lähes aina toimitaan näissä tilanteista näin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2009 - 21:40

Olipa taas jollain kiire saada karhunlihaa. Miten on mahdollista, että karhujen erilaisiin tutkimustoimenpiteisiin saadaan käyttää nukutuspiikkiä, mutta tällaisissa tapauksissa ei ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2009 - 21:44

Emon kyllä saivat lopettaa. Karhun-pennut olisi vonut viedä eläintarhaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2009 - 22:16

Ei ole mielestäni oikein, jotta nuo pennutkin:( virkamiehiltä näyttää löytyvän selityksii, ei ollu nukutusjutskii saatavilla kun tuli niin kiire??? Mitäs vaaraa yms. ne pennut ois ehtiny tekeen, vaik ois sit myöhemmin ko. henkilöt lähteneet hakemaan tarvittavia välineitä, joo ei jaksa ymmärtää, on tää niin väärin:=(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2009 - 22:43

Kyllä meillä on riittävästi karhuja ja lisää tulee rajan takaa. Ei se ole häävi paikka eläintarhakaan villieläimelle. Ranualla ahdistunut häkin reunoja kiehnäävä karhu ahdisti henkisesti jo vierailijaakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2009 - 01:13

Surullistahan se on että pennutkin hävitettiin, mutta ehkä paras meille näin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2009 - 04:32

Eikö olisi vopitu ampua nukutuspaukut ja armeijan helikopterilla harjoituslennolla viedä riippikeinulla umpimetsään??

Lähteet:
Karhujen ystävänä harmittaa nuo viisaiden toiminnat

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 05.07.2009 - 11:23

En minäkään ymmärrä että sen takia ammutaan (vielä) viattomat pennut kun ei ole nukutuspiikkejä mukana. Eikö kaupungissa ollut yhtään eläinlääkäriä joka olisi hälytetty paikalle nukutteineen, ihmetyttää vain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2009 - 12:28

Hyvä niin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2009 - 14:38

Emon sai ampua, mutta ei pentuja!.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2009 - 18:23

Törkeätä!! Jossain muualla olisi viisaat ihmiset nukuttaneet emon ja pennut ja kuljettanut kauas korpeen. Mutta Suomestahan ei niin viisaita löydy... kukahan saa napsia karhujen lihan? Olisikohan näillä ampujilla mahdollisuus? Ottaa päähän tollaset!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2009 - 18:45

olen ollut jo alusta asti sitä mieltä, et nukutuspiikki ja siten oltais viety kauaskauas jonnekin erämaahan mistä ois pitkä matka asutuksiin....

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 05.07.2009 - 18:58

En tykännyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2009 - 20:45

oikein sen jälkeen mitä tapahtui.. ei niitä muuten ois ammuttukaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.07.2009 - 13:08

Ei se kovin mieltä ylentävää ollut, kun kuulin että koko pesue on tapettu. Mutta ehkä paras ratkaisu kumminkin. Ei ne missään korvessa olisi pysyneet, kun ei niitä täällä juurikaan ole. Ihminen ja karhu ei mahdu samalle tontille. Karhun on väistyttävä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2009 - 23:07

On se aika kauheaa!