Voiko eBaysta tilata tavaraa suomeen?

Kun olen etsinyt yhtä tavaraa hirveän pitkään ja löysin sen eBaysta ja hinnatkin on dollareina.

Avainsanat: ebay

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.07.2009 - 16:37

Voi, mutta EU:n ulkopuolelta voit joutua maksamaan tullia.
Kaikkia tavaroita ei toimiteta Suomeen ja postikulut jenkeistä ovat aika isot.
Saksasta olen itse ostanut kaksi kameraa ja muutakin kamaa, eikä ongelmia ole ollut.
Ihan hiljakkoin en ole mitään tilannut, joten en tarkkaan muista menettelytapoja, mutta tarkista ainakin se, että myyjä lähettää Suomeen.

Lähteet:
muutama ostos

Kysyjän kommentti

Je ei kun tilaamaan

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.07.2009 - 16:44

tuolla hintoja tavarantoimituksesta:
pages.ebay.com/sell/August20...xShipping/
ja tässä toinen sivu:
pages.ebay.com/services/buya...nter7.html

voi tulla rahti kalliiksikin, riippuen painosta ( ja tullista )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 16:46

Voi tilata. Itse olen ostanut kahdet mansikkakumpparit Englannista ja niistä toiset kaikkinensa maksoivat kotiin asti vain 38.90 euroa, joten ei minusta kallista ja tulivat ihan muutaman päivän sisällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 18:36

Kyllä voi ostaa. Olen ostanut eri ebay-sivuilta: IsoBritanniasta, Saksasta, Italiasta ja USA:sta.
Maksu kannattaa aina hoitaa PayPalin kautta. Nuo USAnkin ostot tulevat hyvin nopeasti ja jos ostaa sieltä vain "kohtuuhintaista" tavaraa (esim. musikkia) , niin eipä Suomen Tulli juuri niistä maksuja vaadi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 20:20

Voi ostaa, ystäväni ostavat paljonkin. Mutta en ole itse perehtynyt, kun en tiedä miten tulli politiikka menee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 04.07.2009 - 15:04

En kyllä itse varmaankaan ostaisi, mutta kait se voi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2009 - 20:40

Riippuu myyjästä, kaikki eivät toimita tavaraa oman maansa ulkopuolelle.
Lue myyjän ilmoitus tarkkaan ja katso hänen saamansa palaute,
jos on paljon tavaraa "kadonnut matkalla" niin älä tilaa sellaiselta tyypiltä.