Onko tällaisille pihalla oleviin pajuaitoihin, kartioihin ym, jotain hoito-ohjeita jotta pysyvät pajun värisinä, aurinko haalistaa

Ei haluaisi uusia ostaa koska ehjiä ovat, haalistuneet kun säiden armoilla ovat.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.07.2009 - 18:36

Kestävät sekä sadetta että paahdetta paremmin, kunhan ne muistaa käsitellä puuöljyllä vähintään kerran kesässä.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.07.2009 - 11:46

kannataa kokeila jonkin värisellä lakalla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 11:52

Meillä laitettiin pinotexiä, kovapuun väristä lakkaa ulos melkein jokapaikkaan. Ja tuli uuden veroiset terassit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 12:11

puuöljyllä kun niitä siveltelet, nii n ovat taas kuin uudet ja ihan kirkaskin öljy jo kirkastaa niitä värejä uskoisin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.07.2009 - 12:34

Auttaisikohan lakkaus !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 13:01

Lakka ei kestä taivasalla.
Puuöljy on helppo ja nopea. Sen voi tarvittaessa aina uusia yhtä helposti. Alla ei saa kuitenkaan olla lakkaa, sillä sen päällä se ei pysy eikä vaikuta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 13:11

Ei lakkaa, mutta meillä on laitettu pintoihin "jotain öljyä", en muista mitä se on kun on enemmänkin miesten hommia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 22:47

Käytä jotain puunsuoja-ainetta. Voisit valita tummemman värisen nyt, kun ne ovat jo haalistuneet. Näin voit käyttää niitä monena kesänä. Puunsuoja-aineet ovat myrkyllisiä, joten käytä suojakäsineitä.