Miksi järvivesi saa luonnokiharat hiukset ihan villiksi?

Pehko on kuin olisi permanentin ottanut, vesijohtovesi pitää hiukset lähes suorina.

Avainsanat: hiukset kiharat vesi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.07.2009 - 11:43

Järvivesi on pehmeää, ja vesijohtovesi on kovempaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.07.2009 - 08:46

Vesi (järvivesi)on pehmeää ja hiukset ovat pehmeät. Itselläni on luonnonkiharat hiukset ja merivesi sopii erittäin hyvin hiuksilleni. Kyllä hiukseni saavat olla kiharaiset mutta ei takkuisen kiharat tietenkään.
Myöskin kalkkipitoinen vesi sopii hiuksilleni hyvin, antaa ryhtiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 09:00

Täällä maalla peseydyn enimmäkseen rantasaunassa, jossa käyttövetenä on tietenkin järvivesi. Se on paljon pehmeämpää kuin esimerkiksi kaupunkivesi, joka meillä sekään ei ole kovin kovaa. Tästä syystä luonnonkiharat hiukseni ovat aina taipumassa ties minne, ja varsinkin sinne, mihin en haluaisi. Siksi minun kampaukseni on "Suvi-Anne Siimes", eli niin lyhyt kuin mahdollista. Nyt kohta olisi taas mentävä kampaajalle lyhennyttämän hiukset, jotta ne täyttäisivät minun siisteysvaatimukseni. Olen huomannut, että käyttämällä hoitoainetta, hiukset asettuvat helpommin. Mutta en halua käyttää mitään tököttejä tukkaani, koska sen jälkeen ne tuntuvat likaisilta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 10:18

olen huomannut saman, meilä tulee kaivosta vesi ja sekin on hyväksi hiuksille, kuten tuo lampivesikin, itselläni myös ihan lyhyt tää tukka ja on helppo laittaa ilman mitään tökkejä tai föönejä, joka kuitenkin kuivattaa hiuksia..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 10:41

Vesi on pehmeänpää, kuin hanavesi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.07.2009 - 12:28

Samaa mieltä ja myös sileämmäksi. Ei tarvitse niin paljoa hoitoainetta. Kiharoita on turha yrittää, ne suoristuvat helpommin ainakin minulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 03.07.2009 - 14:00

Minun suorat hiuksenikin saavat aivan villiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 15:35

joo kyllä minullakin on vähän toi sama ongelma kanssasi.