Aiheuttaako teillä lokit häiriötä?

Ite heräsin jälleen kerran viime yönä takapihalla kirkuviin lokkeihin.Että niillä osaakin olla ärsyttävä ääni.Ei ollu eka yö ku kirkuvat ja häiritsevät miun nukkumista.

Avainsanat: lokki

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.07.2009 - 00:18

Tässä meidän rannassa on joitakin lokkipesueita. Enää niiden hysteerinen kiljunta ei häiritse. Huvittaa pikemminkin. Ovat niin innoissaan, kun joku on saanut kalan tai edes nähnyt sellaisen.

Kysyjän kommentti

Niimpä toisaalta huvittaa ja toisaaltaa ärsyttää tuo kavereille kans toiminta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.07.2009 - 20:39

Ei täällä Helsingin Maunulassa häiritse, mutta Roihuvuoressa ne piti välillä kovaa meteliä jopa yölläkin. Taisi olla joku vammanen yksilö muitten joukossa joka halusi aina öisin huomiota itselleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 20:42

Kotona eivät häiritse mutta tuolla satamassa on sekä laiturit että veneet yltäpäältä lokinpaskassa. Ei auta kumikäärmeet, tuulessa heiluvat cd-levyt ja foliopallot, ei mikään. Veneilyn aloitusrituaaleihin kuuluukin jynssätä veneen kaikki ulkopinnat Tolulla ja harjalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 20:50

Kyllä lokit kirkuvat aamuyöstä pihallamme,en ymmärrä mitä ne täältä hakevat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 21:09

Ei ole tässä lähistöllä lokkeja onneksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 22:00

Täällä meillä ei ole lokkeja ollenkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 02.07.2009 - 22:17

Kuuluvat kirkuvan aina välillä. Pysyisivät tuolla vesien äärellä. Mitä ne täältä kuivalta maalta hakevat oikein.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 22:35

Tuo taitaa olla pientä tähän verrattuna? niinasalmi.blogspot.com/2007...likti.html
Eipä huvittaisi ostaa mökkiä tuon järven rannalta. Viidesosa Suomen lokeista yhdellä pienellä järvellä! 15 000 lokkia.

Lisätty: 02.07.2009 - 22:41

Tämän toisen linkin mukaan lokkeja on enimmillään 60 000, joten Elon laskuopin mukaan siellä onkin 80% Suomen lokeista, joten niistä kai tehdään muualla Suomessa vain satunnaisia havaintoja?
images.google.fi/imgres?imgu...N%26um%3D1

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 22:57

Minua ei häiritse lokkien huudot yöllä kun nukun. Työmaalla ne on ärsyttäviä kun niillä on juuri poikaset ja ne on todella tarkkoja niiden perään. Poikaset ei taas pelkää mitään ja kävelevät halliinki sisälle. Ulkona jos poikasen vierestä edes kävelee on vanhemmat samantien syöksyilemässä päähän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 23:18

Harakat enemmänkin.
Lokit on vieressä olevassa joessa ja kiusaavat enemmän sorsia.
Kai jokaisella on jonkinlainen elämäntyö...?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 00:34

noita yöseikkailijoita ilmaantuu metelöimään jonkin verran, minua ei häiritse mutta joillakin herkemmillä on huumorintaju koetuksella ..

Itse asiassa lokkien yökylästämisestä on hyötyäkin, jos oikein olen havainnut niin keräilevät melkoisen määrän etanoita siinä melskatessaan ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 03.07.2009 - 01:34

Ei aiheuta, rakastan lokkien ääntä ja sitä onneksi kuuluu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.07.2009 - 12:14

Ei häiritse täällä. Mökillä ne tulevat heti kun veneemme rantautuu. Ovat tottuneet että meidän rannalta saa kalantähteitä. Sitten sunnuntaina kun lähdemme, lokit seuraavat meitä ulapalle. Tämä on ihan totta. Olen sen niin monet kerrat huomannut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 20:58

eipäs häiritse, kun ei niitä täälläpäin laisinkaan ole , tuonne merellekkin m atkaa toista kymmentä km, eikä lammessammekaan ole kaloja , joten harakka vain joskus nauraa ja vastailee rääkkymällä, kun sen kans jutelen...