Kefaloniasta Skalaan?

Miten pääsisi halvalla Kefalonian lentokentältä Skalaan 2.9 klo 23.30. Bussit ei taia kulkee siihen aikaan ja taxi maksaa yli 70e. Äkkilähtö, joten ei kuulu kuljetus ainakaan finnmatkoilla. Ei viittis oottaa seuraavaan aamuun klo 10 et pääsis 3e bussilipulla perille.

Lisätty: 02.07.2009 - 12:55

Unohdin tosiaan lisätä juuri tuon, että aikomus on tietenkin kysyä siellä sitten mahtuuko muitten kyydis matkustaa, ja takaisin tulo ois bussilla kun muistaakseni klo 17 lähtee Skalasta viimenen bussi. Eli jos ei muita keinoo niin taksilla. Ajatuksena on ollut myös vuokrata auto mut ei oo toi kortti ollut vielä sitä tarvittavaa vuotta voimassa. Onko kaikissa autovuokraamoissa se 600-1000e takuu maksu? Kiitos jo vastanneille.

Lisätty: 03.07.2009 - 09:38

Sain Finnmatkoilta lohduttavaa tietoa:

"Jos varaatte matkan ennalta määriteltyyn hotelliin Kefaloniassa, sisältyy lentokenttäkuljetus automaattisesti matkan hintaan.
Lähempänä lähtöä saattaa myyntiin tulla myös ns. Äkkilähtö-matkoja, joissa majoitus on määrittelemätön ja selviää vasta perillä lomakohteessa. Tällöin lentokenttäkuljetus ei sisälly matkan hintaan, mutta sen voi varata lisämaksusta. Kefaloniassa bussikuljetuksen hinta on kuluneella kesäkaudella ollut 10 EUR m-p."

Taianpa lähteä tonne Skalaan syyskuun alussa. Viimeisestä ulkomaanmatkasta onkin jo yli 20 v, poislukien Ruotsi ja Viro.

Lisätty: 03.07.2009 - 11:33

Toivotaan parasta, että sinne mahtuu.

Avainsanat: kreikka skala

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.07.2009 - 12:21

Ainoa konsti mennä on taksilla, niin se on kaikkialla kun on kyse yöajasta. Bussit eivät tuolla kulje pimeään aikaan turvallisuussyistä ja tie lentokentältä Skalaan on "aikamoinen". Sinne ei ole tullut ajettua mutta kuukauden kuluttua tuokin tie on jo tuttua, tosin ajellaan päiväsaikaan.
Jos harmittaa taksin hinta, ajattele siten että olet saanut edullisen viime hetken matkan ja rahaa säästyi.

Lisätty: 03.07.2009 - 10:42

Lentokenttäkuljetus saattaa olla täysi eikä viimehetken reissulle todellakaan saa kuljetusta. Kuljetus on joko maksuton eli hintaan sisältyvä tai sitten extramaksullinen.

Lisätty: 10.07.2009 - 12:23

Kreikassa ei olla koskaan maksettu autonvuokrauksen yhteydessä takuumaksua mutta nykyään on käytäntö että vaativat luottokorttimaksua.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.07.2009 - 12:35

Lentokenttäkuljetus:
Opas on vastassa lentokentällä, mutta ei tule mukaan bussiin. Kuljetus lentokentältä ensimmäiseen hotelliin Skalassa kestää n. tunnin.

Varmaan sinne menee normaalihinnallakin lomalaisia, miksi et voisi kysyä finnmatkoilta pääsetkö bussiin maksamalla matkan.

Lähteet:
www.finnmatkat.fi/lomakohde/...=kesa-2009