Kertokaa jokin helteellä maistuva, helppotekoinen ruoka (illaksi). En halua varsinaisesti kokata mitään.

Voi olla vinkki kylmästä ruoasta.
Uudet perunat tilpehööreinen eivät maistu.

Lisätty: 02.07.2009 - 12:13

Niin, enpä maininnut että täytyy olla gluteeniton ja laktoositon. Hyviä vinkkejä on tullut joka tapauksessa.

Lisätty: 03.07.2009 - 12:19

Olin mahdollsimman "laiska", ostin grillattua broileria ja laitoin salaatin, liäski tomaattia, anasta,salaattisipulia. Hellepäivänä oli ihan ok, hyviä ehdotuksia tuli, niitä ideoita voi käyttää myöhemmin.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 02.07.2009 - 11:06

Tee joku vihanneskeitto. On kevyttä ja sitä voi syödä kylmänäkin.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.07.2009 - 11:07

Jokin ruokaisa salaatti, esim. riisi-tonnikala tms.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 11:14

ruokaisa salaatti,
esim.
salaattia
tomaattia
kurkkua
fetajuustoa
katkarapuja
oliiveja
(keitettyä kananmunaa)
avocadoa
sipulia ( valkosipulia)
oliiviöljyä, sitruunamehua ja ripaus suolaa

juomaksi vettä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 11:17

Kylmä kasviskeitto on hyvää helteellä , tomaattikeitto, tuoretta patonkia ja jotain tuorejuusto levitettä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 11:20

Feta-salaatti maistuu aina,hyvää leipää rinnalle.
Kylmä espanjalainen gazpacho-keitto,itse teen ison kattilan,paranee pienestä säilytyksestä(siis muutama pvä).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 11:31

Pastasalaattia, johon broilerinpaloja tai kinkkukuutioita sekä ananasta, omenaa, suolakurkkua yms. maun mukaan. Päälle kermaviili-majoneesi kastike.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 12:05

Tässä yksi suosikeistani:

Kananmuna-tonnikala salaatti:

Jäävuorisalaattia
Kurkkua
Tomaattia
Kananmunalohkoja
Tonnikalaa, myös hiutaleet käy
Varsiselleriä

Kastike (valutetaan pinnalle):

Oliiviöljyä
Balsamietikkaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 02.07.2009 - 12:13

Kreikkalainen salaatti, tai sitten esim aurajuustolla ja pekonilla täytetyt sienet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 13:13

eilen paistelimme lohta ulkona muurinpohjapannulla, helppoa ja hyvää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 13:50

Helppo lihakeitto,
-perunoita, sekavihanneksia, paketti lihahyytelöä, suolaa ja lihaliemikuutio.

Tulee helposti kattilassa, ja ei vie paljon aikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 15:04

Suikaleperunoita pakasteena, päälle kirjolohipuolikas ja uuniin. Ei tarvitse tehdä mitään. Paitsi salaatti.