Mitä mieltä napsulaiset ovat euroopan unionista,kohdellaanko meitä suomalaisia hyvin sieltäkäsin?

Avainsanat: euroopan unioni

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.07.2009 - 23:06

no ei kylläkään..maatalous on sieltä käsin ihan retuperällä, kohta loppuu kotimainen maito, sekä liha , ei ole enän paljoa luomuviljeliöitä, eikä muitakaan, kun ajetaan heidät ahdinkoon kaiken maailman dijektiiveil.... ihan pyllystä koko helahoito siel saralla on kyl...

Kysyjän kommentti

Olen samaamiieltä kanssasi.terveisin kysyjä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.07.2009 - 23:11

Ei. Suome pitää itse tehdä kaikki. Mittän eu ei kiinnosta mitä siellä kaukaisessa Suomessa tapahtuu. Ne vain yrittää tehdä suomesta maan jota voi pomppottaa miten haluaa. Maatalous tuhotaan ja kaikki suomalaiset perinteet viedään. Katsoimpa ohjelman jossa väitetiin että sauna, saunavasta ja avantouinti on venäläisten keksintö. Tosin suomi on niin pieni paikka että ei se voisi olla yksinäinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2009 - 23:16

Ei kohdella monessakaan asiassa. Suomi on niin pieni maa ja yksin asioidenssa kanssa, että ääni ei kuulu eikä vaikuta ennenkuin joku suurempi valtio "älähtää" kuten käyrät kurkut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2009 - 23:29

Joudan seuraamaan niin vähän politiikkaa, etten osaa sanoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2009 - 23:57

Kyllä kohdellaan kun ollaan kilttejä maksumiehiä. Mutta auta armias jos?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 00:09

no eipä tietenkään olla missään erityisasemassa (lellikkejä), omasta aktiivisuudesta ja osaamisesta on paljon kiinni hyödytkin ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 02.07.2009 - 00:20

Itse vastustin silloin aikoinaan eu:ta. Ja en turhaan. Rajat aukesivat - mutta mihin suuntaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 00:41

Mainiosti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 02.07.2009 - 01:04

Noh, sanotaan ja toivotaan nyt että juu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 08:27

Pitäiskö suomalaisia, siis yksilöitä, kohdella jotenkin kuin "lapsia"?
Kannatan lämpimästi EU:ta, olen saanut asioista myös tietoa eli ei ole pelkkää "mutua".

Lisätty: 02.07.2009 - 11:04

Jokaisella Suomen edustajalla on mahdollista vaikuttaa omissa ryhmissään asioiden kulkuun ja niin on tapahtunutkin. Kansa vaan ajattelee että asiat suttaantuvat itsestään, niin ei ole kuitenkaan.
Ajatelkaapa vaikka vapaata liikkumista maiden välillä, opiskelumahdollisuuksia (ja työmahdollisuuksia)missä maassa vaan, terveydenhuollon peruspalveluita (eurooppalainen Kela-kortti) EU-maissa. Tuossa vain muutama esimerkki. Kaikki asiat ei tietenkään voi aina mennä siten kuin suomalaiset haluavat mutta ajan myötä tulee muutoksia. Hyväe teti tarvi neuvotella Neusovtoliiton kanssa vaan Euroopan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 08:39

Suomi ja suomalaiset tuntuvat, valitettavasti, monessa asiassa jäävän isompien maiden jyräämäksi. Toinen ongelma lienee suomalaisten ikiaikainen nöyristelevä asenne, on lähes mahdotonta pitää kiinni omista oikeuksista, toiveista ja vaatimuksista, sen seurauksena moni Suomeakin koskeva asia päätetään eri kabineteissa kuin missä suomalaiset istuvat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 09:34

Suomi on satojen vuosien aikana oppinut olemaan nöyrä, ensin Ruotsille, sitten Venäjälle, sitten Neuvostoliitolle, ja nykyään ennenkaikkea EU:lle.
Kaikki lait, määräykset ja direktiivit mitä EU:sta tulee ovat pyhiä, ja niitä on Suomessa EHDOTTOMASTI noudatettava. Sillä ei sitten ole väliä vaikka kaikki muut naureskelevat tyhmille ja tarpeettomille määräyksille, ja näin ollen nauravat myös tyhmän nöyrälle Suomelle.

Toisaalta Suomen EU:hun liittymisen ajoilta muistan vallan hyvin, kun jotkut pohjoissuomalaiset aikamiespojat itkivät mediassa. He olivat huolissaan rajojen aukeamisesta, vapaasta liikkumisesta yms. "Ne tullee ja vie meiän mehtot!" Tuo kirjoittamani murre kaipaa ehkä pientä säätämistä, mutta kyse oli siitä, että europpalaiset tulevat ja ampuvat kaiken riistan, esim. metsot..
Täällä Napsussa on varmasti joitakin jäseniä pohjoisesta Suomesta. Onko näin nyt sitten käynyt, että nuo veljekset ja niiden kohtalotoverit ovat nyttemmin joutuneet muuttamaan päivittäisiä puuhailujaan ja ruokalistaansa?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 10:55

Suomi ei yksinään ole kuin pieni pisara muiden valtioiden meressä. On hyvä, että olemme mukana EU:ssa vaikuttamassa edes jollakin tavalla meillekin tärkeiden asioiden kehitykseen. Itse aikoinani äänestin EU:n puolesta siitä syystä, että lapseni voisivat tulevaisuudessa valita vapaasti opiskelu- ja työpaikkansa mistä Euroopan maasta hyvänsä. Toistaiseksi ovat kaikki vielä täällä, mutta sitähän ei tiedä, mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
Olen itse aikonut hakea EU-tukea vanhan taloni kunnostamiseen. Sehän olisi kulttuuriteko suomalaiselle perinnerakentamiselle, joka on hyvää vauhtia katoamassa.
Suomalainen maatalous saa EU:lta monenlaisia tukia, joiden tarkoituksena on taata maatalouden säilyminen Suomessa tulevaisuudessakin. Peltojen olisi syytä säilyä peltoina ja niitä on hoidettava, muuten ne metsittyvät. Jos Pentti Linkolan uhkakuva toteutuu, niin pian ovat kaikki pienetkin peltotilkkumme elintarvikkeiden tuotannossa, ruokapula on tosiasia ja pelloilla on ihmistyövoimaa muokkaamassa ja hoitamassa niitä. Toivottavasti näin ei tule tapahtumaan, mutta maamme omavaraisuus ruokatuotannossa on pystyttävä säilyttämään. Siinä EU voisi auttaa meitä.