Pitäisikö Turkki ottaa EU:n jäseneksi ?

Avainsanat: eu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.07.2009 - 21:44

Mielestäni ehdottomasti ei. Ensinnäkin Turkki ei ole tavallaan eurooppalainen valtio, vaikka onkin sitä virallisesti. Sijainti ja painotukset maan politiikassa ja kaupan käynnissä ovat etupäässä islamiin ja Aasiaan suuntaan kohdistuvia. Sen talousongelmat etenkin ihmisoikeuskysymykset eivät mielestäni kuulu EU:n jäsenvaltioiden päänsäryksi. Jos halutaan kerjätä ongelmia oikein olantakaa vuosikymmeniksi eteenpäin niin minkäs teet? Ei ainakaan mitään etuja saavuteta mukaan ottamisella, päinvastoin.

Kysyjän kommentti

Ehdottomasti samaa mieltä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.07.2009 - 21:42

niin siinä on tietty kaks vaihtoa ehtoa, ottaako vai ei, mutta matkailijalle se ois hyvä jos vois ostaa euroilla , eikä tarvis vaihtaa valuuttaa, mutta mitenkäs siellä sitten muuten, no ennen turkki, kuin romania...jos pitäis valita kumpi kampi.. :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2009 - 21:50

Ei

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2009 - 21:55

Eu-kansanäänestyksessä Turkki mukaan tai nou,niin äänestäisin NOU.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2009 - 22:24

Ei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.07.2009 - 22:39

Ei pitäisi. Hidän pitäisi laittaa ihmisoikeusasiat ensin kuntoon, ja monta muutakin asiaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2009 - 22:45

Kuuluuko Turkki Eurooppaan? Siinäpä kysymys joka jakaa mielipiteitä kaikkialla.
Ainakin aikaa pitää kulua runsaasti, ennenkuin asiasta (EU jäsenyys) edes kannattaa keskustella.
Mikäli päätös pitäisi tehdä nyt, olisi vastaukseni ei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2009 - 22:55

Ei pitäsi,eihän se edes ole eurooppaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2009 - 22:57

En kyllä olisi ottamassa. Turkki ei ole maantieteellisesti Eurooppaa, eikä ole koskaan ollutkaan. Yhteiset asiat ovat liian erilaisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2009 - 23:14

Kyllä pitäisi! Ja muihin euroopan maihin jossa ei ole euroja niin sinne eurot. Muut maat voisi parantaa Turkkia ja Turkista tulla uusia asioita jopa Suomeen. Mitä isompi on eu sitä vähemmän sotia ja kaikkea pahaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2009 - 23:46

Samalla Venäjäkin Uraliin saakka ja Turkki Bosborin salmeen mutta ei yhtään kauemmaksi.
Niin vastaus kysymykseen; ei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 00:16

joo sitten joskus kun .... (jos koskaan) .... ja siihen kyllä menee aikaa ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 02.07.2009 - 00:24

Mitä ihmettä tuollaiset omantiensä kulkijat eu:ssa tekisivätkään. Ei ne noudattaisi sääntöjä kuitenkaan. Ja osaavatko olla edes rähisemättä? Ei siis mielestäni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 00:42

ajallaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 02.07.2009 - 01:05

Minulle aika se ja sama,.Sanotaan nyt vaikka että juu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 03:58

Jatkuvaa sotaa käyvä maa EU:hun? Ei sentään.
Turkki ei ole sama kuin Alanya, ei todellakaan!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 08:29

Ei. Kaksi painavaa syytä eli ihmisoikeusasiat ja myös se etteihän ole edes Eurooppaa.
Jotkut varmaan ajattelevat Turkista näkemiensä turistikylien perusteella mutta sehän ei ole mikään totuus maasta.
Pitkään aikaan ei Turkilla ole edes mahdollisuutta jättää hakemusta, se aika meni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 08:55

Kunhan saisivat siellä ensin ihmisoikeusasiat edes jonkinlaiseen kuntoon niin sitten voisi harkita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 09:30

Ei moneen vuoteen, syitä on monia.
Miten esim. EU:n sisällä voi olla pakolaisia
kun kaikkien pitäisi olla suunnilleen samalla viivalla?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 09:39

Ehkäpä sitten joksus tulevaisuudessa kunhan saavat asiansa kuntoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 11:52

Ensin saisivat laittaa asiansa kyllä kuntoon.Veikkaisin että, Turkin liittyessä EU:hun, asukasluku siellä laskisi roimasti, kun "muutamat" äijät lähtisivät siltä seisomalta toisessa maassa asuvan tyttökaverin luokse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2009 - 18:05

EI.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2009 - 11:28

Ei Aasian maita kuulu ottaa unioniin ja Turkilla ei mahdollisuuksia päästä jäseneksi ihmisoikeusloukkauksien takia.