Greatine, niminen erityisruokavaliovalmiste: onko kokemuksia sen käytöstä sekä vaikutuksista?

Avainsanat: greatine erityisruokavaliovalmiste

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.07.2009 - 22:41

onpas outo nimikin en ole käyttänyt ja pyrin ruuasta saamaan kaiken sen mitä roppa tarvitsee, mut jotain luustoa vahvistavaa lääkärin määräyksestä käytän, kun noi maito tuotteet eivät käy..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.07.2009 - 18:41

Ei ole kokemusta (ainostaa lukenut mainoksia yms.) ja muutenkin suhtaudun vähän epäillen siihen mitä 'terve' ihminen tarvitsee normaalin monipuolisen ravinnon lisäksi.

En kävisi tässäkään asiassa kiivailemaan, mutta aika paljon kaipaisin lisäperusteluja ennenkuin ensimmäistäkään purkkia ostaisin, saati sitten ryhtyisin käyttäjäksi ....

www.fast.fi/Tuotteet/creatine.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2009 - 18:48

Aivan uusi tuttavuus. En suosittele, eiköhän tavallinen ruoka ole riittävän monipuolista terveenä pysymiseksi. Aurinkoa kesällä ja kalaa kaksi kertaa viikossa, D-vitamiinin saamiseksi. Siinä sinulle "ravintolisät". Tuskin tarvitset muuta. Paitsi sitä D-vitamiinia talvella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 01:23

Mainos on tällainen:
CREATINE TUOTETIEDOT:
Kreatiini on tutkituin urheilijoiden käyttämä ravintolisä. Sen tiedetään lisäävän urheilijoiden voimatasoja ja nopeuttavan lihasmassan rakentumista. Kreatiinia on käytetty voimalajeissa jo yli 15 vuoden ajan ja sen tiedetään olevan turvallinen ravintolisä. Kreatiinin käytössä on tärkeintä oikea, kehonpainoon ja lihasmassaan suhteutettu annostus.

FAST CREATINE on puhtainta farmaseuttista kreatiinimonohydraattia. Jos tavoitteesi on lisätä lihasten voimatasoa ja sarjakestävyyttä, kannattaa ehdottomasti lisätä tämä tuote ruokavalion osaksi. Jos olet vasta aloittamassa voimailuharrastusta, riittää sinulle 3–5 gramman päiväannos. Jos olet pidempään harrastanut voimalajeja, voit ottaa CREATINE-valmistetta 5–10 grammaa päivässä, riippuen lihasmassan määrästä ja harjoittelun intensiteetistä.

En missään nimessä alkaisi käyttää moista tuotetta. Olen sivusta seurannut samantapaisten tuotteiden käyttäjiä, kun he ovat alkaneet kasvattaa lihasmassaansa ja kaikenlaisia ongelmia on tullut vastaan. Saattavat vaikuttaa myös ihmisen psykkeeseen ja lisätä masennusta ja itsetuhoisuutta. Eräs kaveri, joka käytti ao. tuotteita teki lopulta itsemurhan hukuttautumalla järveen. Normaali ja monipuolinen ruoka on kaikkein parasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 12:38

Just joo, kun aletaan puhua urheilijoista, voi kyllä arvata että ko. ainetta on syytä varoa.
Kun nauttii monipuolista ruokaa, ei lisäaineita tarvitse. Niistä on kaiken
lisäksi kerrottu negatiivisia asioita, pysyn niistä tarkkaan erossa.Kukaan ei loppujen lopuksi tiedä mitä ne valmisteet sisältävät.
Vitamiinivalmisteet, apteekista saatavat, ovat usein lääkärin määräyksestäkin hyvä syödä kuuriluonteisesti esim. silloin kun on sairastanut virustaudin tai jonkin tulehduksen.
Pimeässä maassamme tarvitsee D-vitamiinia. Sitäkin saa hyvin kun aurinkoisen aikana oleskelee keskipäivällä vaikkapa 5 min ulkosalla. Viime viikolla oli asiasta artikkeli HS:ssa. Antaa suojaa virustauteja (flunnssia) varten ja tässä muistaakseni viiatttiin myös H1N1-tautiin eli lisää ihmisen vastustuskykyä.