taas lentokone tippunnut mereen ja 150 hengen kohtalosta ei tietoa sanoi komorien poliisi joka uskoo koneen vajonneen intian -

valtamereen..kone oli tyypiltään Airbus A130.. mikä ihme nois koneis on vialla , kun ykstoisensa jälkeen tippuu alas... ? täs on vaikea kyssäri.. mutta ihmetellään tuotakin tapaust nyt näin porukalla.... ?

Avainsanat: txt tv 3 lentokone tippunut mereen siv.135

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.06.2009 - 09:33

1. mitä enemmän tekniikkaa ja uusi hienoja (riittämättömästi testattuja) keksintöjä, sitä enemmän vikamahdollisuuksia

2. mitä vähemmillä henkilöstökuluilla yhtiö selviää, sitä suurempi inhimillisen erehdyksen riski

- tässä vain pari juttua, niitä muita on varmaan satoja -

Kysyjän kommentti

niin juri , kuten laitoit , löytyy syitä noihin koneiden tippumisiin sitten mitä vain, nii n yksikään kone ei sais tippua ikinä.... no se on vain oma haaveeni, mut kuitenkin ..kiitokset kaikille vastanneille.. :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.06.2009 - 09:56

Olisin suorastaan nero jos osaisin vastata tähän kysymykseen,mutta ihmettelen sitä,kun näin käy ja aina vain useimmin,säälittää nämä uhrit ja heidän omaisensa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2009 - 10:06

Löytynyt on, kirjoittaa iltalehti. =(
" Etsinnöissä on Jemenin ilmailuviranomaisten mukaan löydetty toistaiseksi joitakin ruumiita sekä koneen kappaleita."

Noita koneita vain on jo niin paljon, että se alkaa näkyä tilastoissa.
Inhimilliset virheet ovat näissä tapauksessa epäinhimillisiä. Ehkä jonkun olisi pitänyt huomata joku vika, mutta jäänyt tarkemmin tutkimatta, kun tähänkään asti ei yhdessäkään koneessa ole ollut juuri hänen tutkimassaan paikassa vikoja.
Kuuluisia viimeisiä sanoja toisille.

Lentäminen on silti erittäin turvallista. EU:ssa kuolee auto-onnettomuuksissa kymmeniätuhansia ihmisiä joka vuosi ja lento-onnettomuuksissa koko maailmassa pieni osa siitä.

Lisätty: 30.06.2009 - 10:38

Tässä on sitä Vähäviisaan tarpeeksi testaamaton automatiikkaa. Ei tule inhimillisiä virheitä, kun tietokone hoitaa laskeutumisen.
www.youtube.com/watch?v=_EM0hDchVlY

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2009 - 10:08

Näyttäis olevan tyyppiä A310-300. Yleisin vika on ohjaamossa niin autoissa kuin muissakin kulkuneuvoissa. Ja istuu vielä "puikkojen takana".
Osui veteen niin lähellä rantaa, joten tässä tapauksessa syykin todennäköisesti selviää kun jaksamme kiltisti odottaa.

Lisätty: 30.06.2009 - 12:37

Ensimakua koneen kunnosta, Ranskassa sillä lentäminen oli kielletty jo 2 vuotta sitten
www.iltasanomat.fi/uutiset/u...id=1705973

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2009 - 10:22

Liikennöivien ilma-alusten määrään nähden ikäviä tapauksia on kuitenkin aika vähän.
Airbus-tyyppi on kyllä aloituksessa annettu väärin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 30.06.2009 - 10:27

Virheitä sattuu.. valitettavasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2009 - 10:44

Järkyttävää, aivan hirvittää. Ei voi olla totta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 30.06.2009 - 11:24

Liian usein tätä tapahtuu. Mutta mitä me pienet ihmiset voimme tehdä. Emme mitään. On vain luotettava ilmailuviranomaisten päätöksiin ja tekoihin. Jos he sanovat (niin kuin yleensä sanovat, että kaikki on kunnossa, tämä oli vain tilastollinen tapahtuma) niin me uskomme, emmekä vaadi koneita pysymään maan pinnalla sitä aikaa kun niiden perusteellinen tarkastus ja korjaus veisi aikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2009 - 13:32

Surullista. Radiossa juuri sanottiin, että yksi turmakoneessa lapsi olisi löydetty elossa.