siirtyykö air balticilla laukut automaattisesti koneesta toiseen?

vai pitääkö laukut ensin hakea ja sitten chekata uudelleen sisään seuraavalle lennolle? mietin että riittääkö 1.5h vaihtoaikaa riikassa vai tarviiko enemmän..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.06.2009 - 02:58

Mikäli lennot ovat kirjoitettu samalle lipulle, niin matkatavarat siirretään automaattisesti.
En usko, että Air Balticilla olisi eri systeemi.
Puolitoista tuntia pitäisi riittää hyvinkin, mutta ainahan voi sattua jotain viivytyksiä.

Lisätty: 30.06.2009 - 03:24

Lentoliikenteen vastuusäännökset muuttavat matkatavaran käsittelyä
Lehdistötiedote

Viime vuosina tiukentuneet lentokuljetuksen säännökset ovat saaneet lentoyhtiöt varautumaan matkatavaroiden kuljetusvastuisiin. Lentoliikenteen kasvaessa ja turvamääräysten lisääntyessä on käynyt tarpeelliseksi täsmentää lentoyhtiöiden välisiä vastuita matkustajan ja matkatavaroiden osalta.

– Lentolipun ostamisen suhteen maailma on tänään kovin toisenlainen, sillä ihmiset yhdistelevät erilaisia lentolippuja omien tarpeidensa mukaan. Mikään lentoyhtiö ei voi ottaa vastuuta tilanteessa, jossa sillä ei ole minkäänlaisia vaikutusmahdollisuuksia valvoa matkatavaroiden kulkua missä päin maailmaa tahansa. Monet lentoyhtiöt eivät ota vastuuta laukkujen siirtämisestä edes omien lentojensa välillä, Finnairin asiakaspalvelusta vastaava johtaja Paavo Virkkunen sanoo.

Kansainvälisen käytännön mukaisesti Finnair on päättänyt tarkentaa matkatavaran käsittelyperiaatteita jatkolentojen osalta. Vastuusyistä johtuen jatkossa eri lipuille kirjoitettu reititys ei sisällä automaattista matkatavaroiden siirtoa yhtiöiden välillä, ellei siitä ole lentoyhtiöiden kesken erikseen sovittu. 25.3.2007 alkaen Finnairin, oneworld-partnereiden ja kaikkien muiden yhteistyökumppanien lennoilla matkatavarat siirtyvät automaattisesti lennolta toiselle. Jos reititys on kirjoitettu samalle lipulle, matkatavarat siirtyvät myös muiden yhtiöiden lennoille kuten aikaisemminkin.

Muutos matkatavarakäsittelyssä koskee alle kahta prosenttia lentomatkoista.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.06.2009 - 06:49

Air Balticin sivusto:
www.airbaltic.com/public/fi/...anguage=12

ellei sivustolta löydy,voi lähettää sähköpostia tai kysyä kyselylomakkeella

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2009 - 08:11

Joillain lentoyhtiöillä ei siirry automaattisesti, Air Balticista ei ole kokemusta. Ensimmäisessä check-in-tilanteessa viimeistään asia selviää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2009 - 10:47

En luottaisi että siirtyisi, itselläni käynyt tilanne jossa laukkujen piti siirtyä automaattisesti, mutta näin ei tapahtunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2009 - 11:10

palisanterin linkistä selviää varmasti;i
itsellä kokemusta muutaman kerran ainoastaan Ranskan osalta,
kun kentän vaihto CDGltä ORLYN kentälle,sisäinen lento Martiniqueen.
Matkatavarat oli otettava ulos ja kuljetettava itse sekä tsekattava uudelleen.
Onko sun vaihtokenttä sama?Kysyhän airbalticilta.