Keräätkö antiikkia?

Itse en ole antiikin kerääjä ollenkaan.

Avainsanat: taulut tavarat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.06.2009 - 13:25

En keräile, vaikka hienoja esineitä ovatkin, on hinta sen mukainen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.06.2009 - 13:24

vähän liian kallis harrastus minulle jos puhutaan todellisesta antiikista, käyn katselemassa museoissa ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2009 - 13:34

Ihailen, en keräile. Mies joskus ostanut jotain, jota voi antiikiksi kutusa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2009 - 13:36

En keräile,
edesmennyt aviomieskin oli 5v. nuorempi,
ja nykyinen avomies on 11 v nuorempi ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2009 - 13:44

En keräile varsinaisesti, mut sitä (antiikkii) on kyllä kertyny tuonne hyllyille, kaikkien alkuperää en ees tiedä, Arabian astioit; kannuja, kermakkoo, sokerikkoo, oiskohan nuot jo antiikiks luettavissa, yms. tauluu sun muuta, nää on pääasiassa tullu perintönä ja sit annetaan omille mukeloille aikanaan...., en nyt sillee antiikist perusta, mut jos niihin liittyy jokin tarina, niin sillon ne on mielenkiitosii...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2009 - 13:53

Kyllä. Kysymys on ollut vastikään esillä vai oliko se jotain siihen tapaan että keräätkö jotain ja jos niin mitä.
Antiikkia on tullut sekä perintönä että ostettuna. Mielenkiintoinen harrastus mutta valitettavan kallis.
Antiikin ikäraja on 100 v eli virallisesti vasta satavuotias esine on antiikkia, sitä nuorempia esineitä sanotaan vanhoiksi esineiksi.
Pian on Billnäsin antiikkimarkkinat eli alkaen 08.07 jatkuen seuraavaan sunnuntaihin. Lauantaina tarkoitus mennä sinne, käydään joka vuosi, samoinkuin Tammisaaren antiikkimarkkinoilla (Raasepori nykyään).

Lähteet:
harrastukseni

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2009 - 14:01

Ihailen antiikkia ja jos varat sallisivat, ostaisin. Vanhaa tavaraa; jotakin Arabiaa ja huonekaluja on, mutta eivät tosiaan ole 100 vuotta vanhoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2009 - 14:20

en.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.06.2009 - 14:23

Kaikki tämä vanha roipe mitä kotonani on, on aatamin aikuista tavaraa, mutta ei sitä antiikiksi voi kutsua. Sanoisin ennemmin vanhaksi rojuksi. En tosiaankaan kerää, enkä oikeastaan pidä antiikista. Jos olisi varaa, sisustaisin täysin nykyaikaisilla huonekaluilla ja esineillä asuntoni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2009 - 14:31

Antiikki on hieno keräilykohde. Hinnat vain asettavat rajoituksia hankintojen toteutumiseen. Halvin ja helpoin tapa tutustua todelliseen antiikkiin on käynti hyvässä museossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 29.06.2009 - 15:29

En kerää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2009 - 15:36

satunnainen keräilijä olen:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2009 - 17:03

en kerää. kallis harrastus ois minulle. upeita esineitä ne kyllä on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2009 - 17:42

en, eikä kiinnosta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2009 - 22:06

En keräile,ihailen museoissa ja divareissa,jos antiikin ikä olisis 50v(eikös joskus ollut)niin isovanhempien astioita;vanhaa Arabiaa rutosti löytyy multa,mutta ne ovatkin entisiä käyttöesineitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2009 - 00:55

En keräile, ei ole varaa, eikä tilaa antiikille. Jos omistaisin kartanon, niin voisin harkita antiikin keräämistä. Jos sitä tilaa olisi, voisin keräillä antiikin aikaisia satuloita. Ne on hippasen hienoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2009 - 01:26

Rakastan kaikkea vanhaa ja kaunista. Jokunen esine löytyy. Pääsääntöisesti Arabian puolelta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2009 - 08:30

noita vanhoja arabian kippoloi löytyy ja ne ovatkin käytössä myöskin meillä jotkut ainakin...vanha grammari jossa on veivi, mutta mihinkös se veivi sit on jäänyt, olen myöskin siihen ostellut diivaaneista savikiekkolevyjäkin..mutta se veivi kun puuttuu en ole niitä pässyt kuunteleen ja jotain muutakin rompetta ajautunut tännekin päin...antiikkikauppoja kiertelen ja sitä tavaramäärää ihailen, mutta en varsinaisesti ostele, kun en nyt enään kerää noita kippojakaan ...mutta antiikkia myös ulkomailla katselen mielelläni, siellä näkee sen menneen tyylin hyvin niissä antiikkikaupoissa...