Mitä mieltä olette vapaa-ajattelijoista,jotka haluavat laitta iskulauseensa linja-autoihin?Nyt he uhkaavat nostaa kanteen siitä.

Iskulause kuuluu "Jumalaa ei ole,elä kuin viimeistä päivää".
Näitä ei haluta julkisiin joukkoliikenteeseen ja he uhkaavat nostaa kanteen kaupunkia vastaan syrjinnästä.

Avainsanat: vapaa-ajattelijoiden iskulauseet

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.06.2009 - 11:21

mita kaupunki on tehnyt,mielestani niita on laitettu busseihin

Lisätty: 26.06.2009 - 13:12

luin tuolta netista,kylla jotkut kaupunkit on nakojaan kieltaneet mainokset

Lisätty: 26.06.2009 - 13:13

toivottavasti haastavat kaupunkit oikeuteen

Lähteet:
tv uutiset

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.06.2009 - 11:28

Oikeasti lause kuuluu mielestäni:
"Jumalaa tuskin on olemassa. Lopeta siis murehtiminen ja nauti elämästä."

Tottahan tuo lause on, uskonto ja Jumalanpelko voi olla ahdistava tekijä jonkun ihmisen elämässä.
En näe syytä miksi niitä ei sallittaisi kaikkien muiden bussinkylkimainosten seassa.

Kyllähän sitä on kaikenlaisia iskulauseita,mm. "Jeesus tulee, oletko valmis" ym, vaikka ehkäpä ei bussinkyljissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2009 - 11:38

Nykyisin mielestäni Hgin liikenteen hoitaa kaupallinen liikelaitos? Jos vapaa-ajattelijoilla on varaa kustantaa mainokset niin siitä vaan, vaikka vaginan kuvia liimaisvat bussin kyljet täyteen.
Minä vähemmän käyn niitä siinä päättömässä kaupungissa katselemassa.
Julkinen liikkumisväline minunkin autoni on, kun en ole saanut salattua sitä verottajalta saati sitten poliiseilta, tosin siinä ei ole yhtään sponsoroitua mainosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2009 - 12:32

Ilmiö ei ole pelkästään suomalainen vaan sitä levitetään koko Euroopassa, en tiedä millaisella menestyksellä. On lähtöisin Britanniasta, sen tiedän. Ketä vastaan se on suunnattu, en tiedä sitäkään , onko muslimeita vai ketä.
Netissä on talven mittaan eri yhteyksiin levitetty juuri tuota samaa ja "eroa kirkosta"-liike liittyy varmaan samaan propagandaan.
Asiaan ei mielestäni kannata kiinittää huomiota, juttu kuivuu kasaan siten parhaiten.
Ateistit ovat maksaneet mainoksista (tai kuka maksanee, en tiedä) mutta en ainakaan lämmöllä noihin suhtaudu. Yritetään puuttua ihmisen valinnanvapauteen.
Uskon että Keski-Euroopassa ei tuollainen mainos menisi läpi.

Lisätty: 26.06.2009 - 14:20

On törkein mainos (epäasiallisin) mitä ikinä olen nähnyt tai mistä kuullut. Eivät saavuta sillä sitä mitä haluavat, päinvastoin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2009 - 12:33

Jumppis...vaginan kuva HKLn bussin kyljessä :-O.suosittelisin Turun paikalliselle liikenteelle,mieluummin kuitenniin.Itte liikun fillarilla ilman mainoksia(muutakuin nishiki ;-))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2009 - 12:44

En henkilökohtaisesti tunne yhtään vapaa ajattelijaa,enkä ymmärrä mitä näillä lauseillaan ajavat takaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.06.2009 - 12:48

Voisivat jättää mainostamatta iskulauseitaan julkisissa kulkuvälineissä. Mainostakoot omissa kokouksissaan tai vastaavissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 26.06.2009 - 13:39

Ihan ok homma, ei hirveämmin liikuta minua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2009 - 16:27

Harmitonta viihdettä. Tuputusta on suuntaan ja toiseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2009 - 20:48

Helsingissä lähinnä kärhämää aiheuttivat muslimikuskit jotka aikoivat asiasta lakkoilla, mutta sekin asia on jo hoidettu päiväjärjestyksestä (uutisten mukaan). Turusta en sitten tiedä, siellähän kaikki on mahdollista.

oikaisu Gristallin kysymykseen, ilmoituksen sanamuoto on:

"Kampanjan iskulauseena on "Jumalaa tuskin on olemassa. Lopeta siis murehtiminen ja nauti elämästä.", jolla korostetaan todellisen elämän ainutkertaisuuden merkitystä, ilman pelkoa tuonpuoleisesta."

Ahmatin epäilyihin pari vastausta:
1. rahoitus: Kuten vastaavat kampanjat maailmalla, myös Suomen kampanja rahoitetaan täysin lahjoitusvaroin.
2. kampanjan leviäminen: "On ollut upeaa nähdä Englannista alkaneen uskonnottomien kampanjan leviäminen mm. Espanjaan, Italiaan, Kanadaan, Saksaan ja nyt myös Suomeen", kertoo Vapaa-ajattelijain liiton puheenjohtaja Jussi K. Niemelä

Lähteet:
www.tamperelainen.fi/Paikall...Suomeenkin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2009 - 23:56

Tähän malliin vain mainostamaan bussien kyljissä:
pirkka.typepad.com/photos/un...3e60af.jpg

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.06.2009 - 11:46

Mainos muiden joukossa,
jos hkl sen hyväksyy ei kuskilla ole nokan koputtamista asiaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.06.2009 - 11:55

On ainakin kaksi mielipidettä:

1. Muistaako kukaan tienvarsikylttejä, joissa luki "Jeesus tulee - oletko valmis?" Tai: "Jeesus tulee pian". Niillä julisteilla maalailtiin kuvaa tulevaisuudesta, lopunajoista.

2. "Jumalaa tuskin on olemassa. Lopeta siis murehtiminen ja nauti elämästä" kehottaa Suomen humanisti- ja Vapaa-ajattelijain liittojen uusi mainoskampanja helsinkiläisten bussien ja raitiovaunujen kyljissä.

Kumpikaan "liike" ei pysty osoittamaan ns. olevansa oikeassa. Tosin täytyy todeta, että toinen sanookin vain: "..TUSKIN on olemassa..."
Lisäksi voitaneen myöntää, että nuo Vapaa-ajattelijat eivät pelottele ihmisiä hirveyksillä, kivulla, hampaiden kiristyksellä (?) ja kauheilla kostoilla jopa toiseen ja kolmanteen polveen jne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 22:46

hämmästyttävää hiiltymistä niiden osalta uskovat ehdottomasti olevansa oikeassa (uskonvapaus?)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2009 - 18:09

EN OLE MITÄÄN MIELTÄ HEISTÄ. OLEN VAPAA SIIHEN.