Mikä on lempi puheenaiheesi ?

Avainsanat: puhe

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.06.2009 - 20:37

Jaahas, siihen en osaa kaiken kattavasti vastata, mikä se hauskin puheenaihe on. Mutta Jumalan ihmeteot, parantumisihmeet ja rukousvastaukset ja ylipäätänsä hengelliset ja "yliluonnolliset" asiat kiinnostavat, joten niistä puhun paljon. Joskus enemmän ja joskus vähemmän. Myös kaikenlainen spekulointi raamatun ennustuksista ja tulevista maailmanpoliittisista tapahtumista on puheenaiheenani, silloin kun on halukkaita kuuntelijoita. Halukkaita yleensä riittää kun en ole tuomitseva vaan esitän kaikki rakkauden hengessä...en kaiken hyväksyvänä, mutta kaikkia kunnioittaen. Nuorena puhuin mielellään kalastuksesta, ja teininä "tytöistä". Kun olin löytänyt oman rakkaan ja mennyt naimisiin, en luonnollisesti enää puhunut tytöistä vaan vaimostani. Esitän mielellään puheitteni kautta perheenjäsenille, ystäville ja tutuille ratkaisuja heidän ongelmiin. Myös ihmisten lohduttaminen, kehuminen ja rohkaiseminen kuuluu myös puheenaiheeseeni vaikka ne tapahtuvat yksilötaholla. Olen jo elänyt elämääni tarpeeksi kauan ja montaa rautaa on taottu, jotta enää jaksaisin olla kiinnostunut keskustelemaan autoista ja stereoista. Tuntuu turhauttavalta puhua mammonasta kun on löytänyt suuremmat elämän arvot joka ei ole rahassa mitattavissa.

Lähteet:
Kirkkoraamattu 1933/ 1938 ja KJV (King James Version)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 25.06.2009 - 20:30

Vanhusten ja lasten hyvinvointi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.06.2009 - 21:10

Kissat ja musiikki....Etenki kissastani Sulosta löydän juttua vaik kui paljo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.06.2009 - 21:18

Lempi on valitettavasti edelleen matkoilla, niin hän ei voi vastata.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.06.2009 - 21:39

lapssenlapset tietty:) kuin viisaita ihania ja hyviä ne on

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.06.2009 - 22:22

Joopa joo sanoi rengit päissään, eikä ne paljon muuta jaarittele.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 25.06.2009 - 23:06

Menneisyys, muistot, filosofointi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2009 - 01:17

Kaverien kanssa puhumme tottakai hevosista, mutta kyllä kaikesta muustakin.
En puhu vieraampien kanssa mielellään oikein mistään, koska kunnioitan toisten mielipiteitä. Turhaan toitottaisin asioissa oman kantani, etenkin jos toiset ovat aivan eri mieltä. Olen hiljaa ja annan jokaisen olla omassa käsityksessään/ajattelutavassaan vaikka he olisivat oikeasti väärässä, suuttuisivat vaan jos sanoisin asiat miten ne on. (Hevospiireissä ainakin on paljon besservissereitä.)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2009 - 02:00

Riippuu kenen kanssa puhuu.
Mutta millä yleensä on hyvä aloittaa puhe tai saada puhetta aikaan on media (johon henk.koht laitan elokuvat) ja sitten musiikki.

Mutta jotta vastaan kysymykseen, niin naiset, elokuvat, musiikki, komiikka ja muistot. Vitsitkin on aina oivaa dialogia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2009 - 02:33

Infrarakentaminen teollisuusyhteiskunnan toiminnassa tarvittavien teknisten perusrakenteiden eli infrastruktuurin rakennustekniikoiden kehittyminen. Informaatioteknologia ja automaattisen tietojenkäsittelyn tietokoneiden ja digitaalisen tietoliikenteen avulla tehtävävien tietojen muokkaaminen, siirto, tallennus ja haku. Suomenkielisissäkin yhteyksissä tietotekniikkaan viitataan usein englanninkielisillä lyhenteillä IT (information technology) tai ICT (information and communications technology, suomeksi tieto- ja viestintäteknologia). Näiden käytön yleistyminen talouselämässä, sekä seksistisen ja humoristisen kommunikaation yhdistyminen ja poliitinen luonne ihmisten puheen käytössä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2009 - 02:56

omat lapset, koira ja ihanat miehet tiätty!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2009 - 08:17

Maailmanparannus, politiikka!
Yhteiskunnalliset asiat ylipäätään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2009 - 10:43

Omat lapset sekä omat kotieläimet. ja oma mieheni jota ilman en varmaan jaksaisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2009 - 11:59

Sotaveteraanit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2009 - 12:00

Musiikki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.06.2009 - 12:17

Yhteiskunnan epäkohdat kiinnostavat paljon, mutta en oikein osaa niistä keskustella. Kuuntelen muiden mielipiteitä ennemmin. Ehkä kommentti silloin tällöin sinne sekaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2009 - 22:30

kalavaleet jos joku jaksaa kuunnella ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.06.2009 - 00:09

Kirjat ja joskus elokuvat, kunhan vain tulisi katsottua nykyään. Kirjat taitaa tulla ykkösenä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.06.2009 - 09:47

kyllä se on kissat ja eläimet yleensä ja sit tykkään jutella matkustelusta. sit väkisin pitää jutella hiuksista, vaikka en aina siitä jaksaiskaan vapaa aikanani höpötellä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 21:14

koskas täällä syödään ja mitä ?