Millä saisi tavalliset pihalaatat puhtaiksi helpoimmin (sellaset sementin väriset)?

Tuos puutarhaletkun ja kansiharjan kans kokeilin, no lähtihän niist roskat sun muut, mut siel tääl tummii kohtii, lokin sitä ihteään kans... millä/miten sais nuot laatat puhtaiks? Kuitenkin ilman myrrkyi, jotka valuis veden mukana nurmikolle...

Avainsanat: pihalaatat puhdistus aineet

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 24.06.2009 - 17:16

Painepesuri on kova sana, ja jos ostat vielä betonille tarkoitettua pesuainetta.

Kysyjän kommentti

Täytyypi tuoda tuo painepesuri tuolt maalta ja kokeilla, josko ei sillä pelkästään lähe, niin sitten tätä ehdottamaas 'mömmöö' mukaan, isot kiitokset:)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.06.2009 - 17:25

Hiekkapuhallusta parempaa keinoa ei ou. Tulloo varmasti betonin alkuperäinen väri ja laatu näkyviin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.06.2009 - 18:00

No ida kerkes viedä jalat suusta. Kysymyksen luettuani tuli mieleeni aivan sama asia.Tietysti hiekka tai lasipuhallus on se viimeine raju keino. Varmaan lähtee

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.06.2009 - 18:32

tiski rätillä tiski rätillä =D =) säästää paljon rahaa €€€€€€€€€€€€€€€€

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.06.2009 - 19:41

joo lainaa jostain painepesuri, mutta käytä suojalaseja muuten on silmät täynnä roskia (nim. kokemusta on)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.06.2009 - 00:24

- Korkeapainepesussa puhdistetaan erilaisia pintoja puhtaalla vedellä. Paineistettuun veteen voidaan lisätä erilaisia partikkeleita, esim. hiekkaa, puhdistustehon lisäämiseksi tai profiilin tekemiseksi puhdistettavaan pintaan. Painepesulaitteet kattavat tehoalueet 500:sta aina 3 000 baariin saakka. Erilaisista pesutavoista valitaan kohteelle paras ja tehokkain menetelmä.
- Pesuaineeton kuumavesipesu on ympäristöä säästävä. Kohteet ovat tavallisimmin öljyisiä tai rasvaisia pintoja.
- Vesihiekkapuhallus soveltuu esimerkiksi maalin, rappauksen, liimojen tai ruosteen poistoon pölyttömästi.
- Pesurobotit huolehtivat laajoistakin kokonaisuuksista tehokkaasti. Työ voidaan tehdä tauotta ja turvallisesti, sillä pesurobotilla hoidetaan vaikeapääsyisetkin kohteet ilman kalliita ja työtä hidastavia telineitä.
- Automaattisella tankinpesulaitteella voidaan säiliöt puhdistaa turvallisesti ja taloudellisesti ilman tankin sisään rakennettavia telineitä.
- Työnnettävällä tasopesulaitteella voidaan puhdistaa roiskeettomasti erilaisia pintoja, kuten piha-alueita, kenttiä ja lattioita. Pesuvesi poistetaan työn yhteydessä.