ovatko kirosanat sinusta väärin

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.06.2009 - 10:15

Ei väärin eikä väärässä paikassa sanottuina oikein.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.06.2009 - 10:18

varmaan ilman niitä tehosanoja saa asiansa paremmin perille
- ainakin mielestäni aika ruman kuuloista kirosanojen käyttö

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.06.2009 - 10:34

Ei ne aina väärin ole,täytyy tietää paikka missä sanomaansa tehostaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.06.2009 - 10:53

Tehostan näillä sanoilla liikennettä varsinkin aamuisin autossa... Koitan muuten pitää suuni kurissa, varsinkin lasten vieressä, mutta ihan aina se ei ikävä kyllä onnistu. Joten aika vaikea kyssäri, toisaalta joo on väärin, mutta toisaalta....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.06.2009 - 11:58

Ehdottomasti väärin.
Yksikseen niitä voi käyttää, jos putoaa vaikka alasin päähän, mutta ei missään seurassa, koska se on sivistymätöntä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.06.2009 - 12:08

Kyllä ne rumalta kiinostaa jos niitä jatkuvasti lausutaan. mutta jos on aihetta niin kyllä niitä myös minultakin joskus pääsee. muuta ei mitään kaunista kuultavaa kenenkään suusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.06.2009 - 12:32

Ovat, mutta eivät tarvittaessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.06.2009 - 12:42

ei ole jos niitä käyttää vain oikein ja oikeissa paikoissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.06.2009 - 12:51

Mitä isäsi sanoi, kun kuuli sinun rutanneen hänen autonsa?

– Jätänkö kirosanat pois?

Jätä vain.

– Ei mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.06.2009 - 13:01

Kiroilu on ruma tapa. Jos oikein on aihetta, silloin ruma sana on paikallaan mutta eräillä on tapana täydentää puhettaan kirosanoilla eli suunnilleen joka toinen sana on kirosana.
Itselläni ei ole tapana kiroilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.06.2009 - 13:12

väärin ne voi mennä niinkuin muutkin sanat, harva paikka vaan on sopiva oikein muheville kirosanoille ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 24.06.2009 - 13:42

Ovat jos niitä käytetään joka lauseessa ihan huvin vuoksi, eivät jos niitä todella käytetään voimasanoina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.06.2009 - 14:36

Eihän ne mitään kauniita ole mutta joskus paikallaan. Itse olen ollut pikkutytöstä asti (kotoa pojilta opittua) kova kiroilemaan ja ihan joskus pitää varoa ettei päästä suustaan sopimattomia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.06.2009 - 16:37

En käytä niitä, ainakaan tytön läsnäollessa.
Oppikoon ne jostain muualta kuin kotoaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.06.2009 - 16:47

Voihan porkkana sentään, kyllä kiroilu mielestäni on väärin/sivistymätöntä käyttää muita läsnäolijoita kohtaan .....mut yssissein jos jotain sattuu, niin voip tullamoilt: perkeletto vinetto kravatto luisi felisiaano....... ei kuullosta yhtään niin pahalta, vaikkei ois ketään kuulemassakaan:)

Lähteet:
voihan permanto sentään, sanoin lapsena

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.06.2009 - 20:36

Rajansa kaikella. En tiedä voiko sitä sivistyneesti kiroilla, mutta omassa seurassa se tuskin ketään haittaa. Täytyy tunnustaa, että sivistyssanat on hallussa, mutta harkitusti ;)
Eli en möläyttele ihan missä sattuu.
Ja kyllä se kummasti joskus helpottaa =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.06.2009 - 23:44

Kiroilu on aina väärin. Aina.

Mutta kyllä minäkin kiroilen välillä esim. jos isken vasaralla peukaloon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2009 - 08:43

hirveän kuuloista, kun nuorisoo puhuu niin rumaa kieltä, et ihan itteetänikin hävettää, miksi ... ? nätit tytötkin kiroilee kuin tukkiäijät...kyllä se on rumaa eikä niitä kannata viljellä syyttäsuotta, mutta jos vetä esim. vasaralla sormeen, niin minultakin jopa siinä yhteydes on tullut jokin ruma sana sanotuksi...