Olet kirurgi. Leikkauspöydälläsi makaa vakavasti loukkaantunut kouluammuskelija. Hän on ampunut monta ihmistä ja itseään.

MITEN TOIMIT ?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Eme
Vastattu: 24.06.2009 - 00:06

Aivan samanlailla kuin muussakin tapauksessa.
Pitää aina muistaa että nuo kouluammuskelijat ovat päästänsä sekaisin että voivat noin tehdä.
Mitä minä olen tuomitsemaan hulluja ihmisiä, ties vaikka itsekkin sekoaisin joskus ja tekisin jotain typerää.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.06.2009 - 20:39

Muistan Hippokrateen valani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2009 - 20:42

jos olisin kirurgi, eipä tuo mietityttäisi ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2009 - 20:53

hoitaisin hänet niinkuin hänen ampumansa muutkin potilaat..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2009 - 21:07

Tekisin samalla tavalla parhaani kuin muidenkin potilaitten kohdalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2009 - 21:09

Jos hänet on kerran tuotu siihen laikkauspöydälle eteeni, niin hänethän siinä sitten leikkaisin jos tarvis, yms, tarvittavat toimenpiteet kykyjeni mukaan....., koska leikkauspöydälle tuodaan yleensä ne, jotka kipeimmin /ajallisesti pikasemmin apua tarvitsevat..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.06.2009 - 21:11

Hippokrateen valan olen minäkin vannonut, ja vaikken olisikaan niin tekisin työni siitä huolimatta niin hyvin kuin vain pystyn. Ei vaikuta onko potilas pappi vai murhamies.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2009 - 21:28

Pakkohan se olisi hoitaa niin kuin muut potilaatkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2009 - 22:38

Hoitaisin potilaan niinkuin muutkin,en voisi tehdä muutakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.06.2009 - 08:37

Ihan niinkuin lääkärinvalassa olisin luvannut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.06.2009 - 09:25

Parhaani tekisin hänen henkensä pelastamiseksi. En epäröisi hetkeäkään. Nuori kouluampuja on jäänyt jotain vaille, emme vain tiedä, missä ja mikä on mennyt vikaan. Kouluissa on aivan liian vähän aikuisia lasta kohden, lapset joutuvat vaikeasta lapsuudestaan ja nuoruudestaan selviämään ilman riittävää tukea ja kannustusta. Nuorten "vertaistuki" voi useinkin olla kehitystä alaspäinvievää kuin kannustavaa ja tukevaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.06.2009 - 10:16

Tekisin mitä kirurgin täytyykin tehdä eli yrittäisin pelastaa hänen henkensä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.06.2009 - 13:59

On työ joka täytyy hoitaa, siinä missä muutkin velvollisuudet.