Onko sattunut että Siuljalinenella välillä helsinki tukholma kieltäydytään palvelemasta Suomenkilellä.Mulle on.

Onko sattunut että Siuljalinenella välillä helsinki tukholma kieltäydytään palvelemasta Suomenkilellä.Mulle on ,verovapaan miespuolinen myyjä ei palvellut minua äidinkielelläni
josta olen loukkaantunut .kunnioitan Suomenkiltä syvästi.Henkilö joka kielttäytyi puhui murtaen
ruotsia huonolla aksentilla.Onko teillä samoja kokemuksia.Ohjelma tarjonta Siljalla Sitä ei
suomeksi ole.Ehdotan että valitaan tuote joka suosii meitä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.06.2009 - 10:13

ei ole kaynyt,,matkustin viimeksi ehka 10v sitten

Lisätty: 23.06.2009 - 10:21

palisanteri sina unohdit vastata kysymykseen

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.06.2009 - 10:18

Täälläpä vaihtoehtoja:
www.vikingline.fi/
www.eckeroline.fi/fi/default.aspx
www.finnlink.fi/asp/system/e...mp;C=24373

Lisätty: 23.06.2009 - 11:59

Kysyjä : "Ohjelma tarjonta Siljalla Sitä ei
suomeksi ole.Ehdotan että valitaan tuote joka suosii meitä."

- ehdotin hänelle niitä vaihtoehtoja missä palvellaan vielä Suomen kielellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2009 - 10:21

Näkyy tuo slaavilainen henkilökuntakin osaavan ihan välttävää suomea, mutta äidin kieleni Savon kanssa on niin ja näin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2009 - 10:42

Siljalla olen aina puhunut ruotsia. Nyt en matkustanut virolaisen omistuksen aikaan joten siitä ei ole kokemusta. En ole tarkka kielestä, suomea ei kovin yleisesti osata maailmalla mutta kyllä olettaisi kuitenkin että suomeakin pitäisi osata kun laiva liikennöit Suomesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2009 - 11:28

no ei nyt mitään kieltäytymisiä ole tapahtunut, ainahan se kielitaito ei kovin täydellistä ole ollut, mutta selittelemällä ja huitomalla asiat ovat järjestyneet ilman sen suurempaa mielipahaa puolella kuin toisellakaan ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2009 - 11:40

ainakin viime kesänä palvelua sai ihan kohtuullisen hyvällä suomenkielellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.06.2009 - 11:46

Tämä henkilö ei varmasti osannut suomenkieltä ja siksi hän ei voinut sinua palvella kotikielellämme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2009 - 19:45

Olen nähnyt useastikin, että asiakasta ei palvella millään kielellä, mutta siihen on ollut erityinen syynsä ja tässä ei liene siitä kysymys?
Etelän liikkeet palvelevat hyvin auliisti suomenkielellä, joten kielitaidon puutteestakaan ei liene kysymys?
Vai onko niin, että ahvenanmaalaisen tai virolaisen on vaikeampi oppia suomea, kuin esimerkiksi turkkilaisen, kreikkalaisen tai egyptiläisen?
Siljalla tuo kommunikointi on ollut ennenkin ongelma jopa oman henkilökunnan kesken.
www.iltasanomat.fi/arkisto/D...id=2710794

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.06.2009 - 18:33

Vanhaan hyvään aikaan sai taatusti suomenkielistä palvelua, että ruotsinkielistä. Nyt en ole uuden omistajan aikana käynyt. Saattaa olla että heikommaksi on mennyt. Boikottiin vaan koko Silja, jos ei Suomen liikenteessä palvelu pelaa kotimaisilla kielillä.