Erotatko lintujen lauluääniä, siis muutakin kuin harakan ja variksen ?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.06.2009 - 20:58

tunnistan noin tusinanverran tavallisimpia .....

Kysyjän kommentti

Tusinanverran lintujen ääniä on jo paljon. Tunnetko peipposen ja pajulinnun äänen ?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.06.2009 - 20:36

Joitakin kyllä edellisten lisäksi.
Joutsen, kurki, räkättirastas, kuovi, pääskynen, talitintti, varpunen, sorsa, kapustahaikara, lokki.

Lisätty: 22.06.2009 - 21:59

listalta jäi pois käki

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.06.2009 - 20:48

Täytyy tunnustaa että en pahemmin. Hät'hätää tiaisen ja käen sekä korpin. No lokin jotenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2009 - 21:23

muutaman:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2009 - 21:39

Käkikello on tuttu ja luonnossa kuikka ja lokkilinnut, sorsat joita en osaa eritellä.Huuhkaja ja telkkä
kunun kuunelen lintujen laulua alku kesästi niin on illalla hieno yhteiskonsertti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2009 - 22:23

Lauluäänistä en tiedä mutta lehtopöllöjen kanssa keskustelen ja korppien kera jodlaan. Mustarastaat tosin varoittavat poikasiaan jos erehdyn liian lähelle pesää. Nämä muut kuikat ja kuovit on tuttuja jo lapsuudestani. Paa piippuun päivä on pitkä eräskin kävi toitottamassa metsätöitä tehdessäni uutena ollessani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2009 - 22:34

Ainankin käen kukunnan tunnistan pääskysen äänen tunnistan,talitintin,räkätin,mustarastaan,kurjen,joutsenen,kanadanhanhien,taivaanvuohen äänet tunnistan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 22.06.2009 - 22:45

Kyllä minä muutamia lajeja tunnistan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2009 - 00:34

Kyyhky, tiltaltti, kivitasku, palokärki, fasaani, teeri, metso, talitintti, käki, räkätti, pääskynen, kukko, riikinkukko, joutsen, sorsa ja joitakin muita myös.

Se mäkättävä ääni lähtee taivaanvuohen siivistä, en ole kuullut sen laulavan.

Lähteet:
Omat luontohavainnot

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2009 - 00:54

Täytyy tunnustaa etten erota.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2009 - 01:49

Meillä oli kanoja, kun olin lapsi ja tiesin tarkkaan mitä mikin ääni tarkoitti.
Joitain vuosia sitten, kun olin vapaa pokamies, niin jokunen kujakoppelo ja viskisieppokin yrittivät viritellä jotain, mutta jäi hämäräksi, että mitä.
Alligaattorin kurnutuksen kyllä tunnen. Ne ovat kaukaista sukua linnuille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2009 - 09:53

Kyllä aika monta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2009 - 17:50

ihan vähän , mutta vois melkein sanoa et en oikein osaa niitä matkia , enkä tuntea niitä äänestäkään...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.06.2009 - 12:47

Kyllä osaan tunnistaa aika monia linnun ääniä. mutta matkimisessa olen kyllä toista mieltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2009 - 12:05

pari