Mitkä ovat Pariisin must nähtävyydet? -kiitos vastauksista!-

Avainsanat: pariisi ranska

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.06.2009 - 01:21

Pariisiin tutustuu parhaiten kävelemällä ympäri kaupunkia. Sacre Couerin kirkko Montmantrella on ihan must, menkää illalla, upeat näkymät kaupungin ylle kun aurinko laskee. Tietysti Eiffel, mutta maksaa ja pitkät jonot. Seinen risteily illalla on upea, menkää niin, että istutte laivan etuosassa ja ettei ole kattoa. Piknikillä Louvren ympärillä olevassa puistossa ja katsellen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.06.2009 - 01:09

Notre dame

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2009 - 01:46

Katakombit, jos haluaa unohtumattoman elämyksen.
Ei tosin kovin romattinen tunneli.
Olen kuullut, että jotkut käyvät Louvressa sisälläkin. Kai sinulla on muutama viikko aikaa, ettei tarvitse juosta sen läpi? La Giocondan kohdalla voi pysähtyä katselemaan ihmismerta. Itse taulussa ei minusta ole paljon katsomista.
Ja tietysti täytyy muistaa shoppailla " Paris Flea Markets
Get up early Saturday morning to find the best selections at Puces de Vanves ( Metro: Porte de Vanves), Paris’ best flea market. Located along Avenues Marc Sangnier and Georges Lafanestre, this outdoor market is open until 2 p.m. Saturday and Sunday "
Pariisin kirpputorit ovat maailmankuuluja.
Miten olisi lähistöllä sijaitseva Versaillesin linna?
Ihan pelkästään kävellen en lähtisi noin isoa kaupunkia katselemaan, vaan ostaisin viikon metrolipun. Sillä pääsee nopeasti kaikkien tunnetuimpien nähtävyyksien lähelle.
Meinasin unohtaa futuristisen Pompidou-keskuksen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2009 - 05:40

eiffel, riemukaari, notre dame, sacre coeur, louvre (ainakin ulkoa), champs-elysees

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2009 - 09:15

kannattaa käydä effel tornis

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2009 - 10:45

tuossahan niitä tärkeimpiä jo on koko joukko lueteltu, itselleni parhhat muistot ovat jääneet vaeltelusta mäellä sacre coeur in ympäristössä ja risteilystä öisellä Seinellä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.06.2009 - 11:19

Jos Pariisiin menisin, kävisin Seinellä risteilyllä. Ja ehkä katsomassa katutaiteilijoita. Eiffelit ja muut saisi jäädä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 18.06.2009 - 12:39

Eiffel ja notre dame nyt ainaki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.06.2009 - 00:04

Niitä on niin mielettömästi jos nuoperinteiset ei uppoo ni käy sight seeing bussiin niin näet sisäkehää aika paljon .Ranskalainen ja Englainen selostus.sen jälkeen helpompi valita kohteita.Bussikyytikin on arvokasta kuten sisäkeällä kaikki.

Lähteet:
Tässä yksi ehdotus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2009 - 12:24

fi.wikipedia.org/wiki/Pariisi tuossa linkki, josta löytyy kaikki mahdollinen.