Onko teillä traditioita Juhannuksen vietossanne?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.06.2009 - 23:53

On. Uudet perunat ja silli sekä tuore tilli ja ja uudet sipulit foliossa grillattuna, kesän ensimmäinen grillausherkuttelu.Koivut ja uusi vasta/vihta. Perinne jatkuu mutta ehkä muuttaa muotoaan.

Kysyjän kommentti

Kiitos. Nuo kaikki kuuluu Juhannukseen, etenkin se vihta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.06.2009 - 23:29

Ei ole.Usein on ollut samoja vieraita, mutta sekään ei ole ollut vakio. Kaikki on ollut vähän keleistä kiinni. Tänä vuonna pojan perhe tulee meille. Grillaamme, poltamme kokkoa, eiköhän se siitä. Koskaan emme ole olleet muualla kuin kotona. Tämä onkin sellainen "toivejuhannuspaikka".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2009 - 00:05

On. Vesi sateessa istuminen ja sitten sitä saunan hyllyllä kuivatellen ja kiukaalla grillimakkaraa ja foliossa perunoita kiukaalla paistellen. Perinteet saattavat muuttaa muotoaan sateesta ja sään kylmyydestä johtuen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.06.2009 - 00:10

Jokainen juhannus on ollut erilainen. Ei mitään traditioita ole ollut koskaan juhannuksen suhteen. Ja jos olisi ollut, olisin luopunut niistä ajat sitten. Kun en noista traditioista oikein perusta nykyisin elämän tilanteestani johtuen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2009 - 01:13

On

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2009 - 08:11

Ei ole jos grillausta ei lakseta mukaan. Mutta meillä tosin grillataan läpi kesän muutenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2009 - 10:23

vähemmän,
suunilleen puolet elämän juhannuksista on mennyt jos jonkinlaisissa 'pakkotöissä'
on toki niitä saaristo/mökki/vene jussejakin ihan tarpeeksi muisteltaviksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 18.06.2009 - 12:42

No, joka vuosi tulee tuohon lähirantaan mentyä kattelemaan kokkoa, onpa yleensä ainakin paljon ihmisiä kyseisellä rannalla, ihme juttu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2009 - 15:52

Sauna, hyvää ruokaa ja juomaa.
Naapureiden kanssa seurustelua ja pari kokkoa poltetaan. Saunotaan ja ulkona istuskellaan aamuun saakka, jos keli sallii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.06.2009 - 17:40

ei ole, paitsi tänä vuonna meen toista kertaa lentäjien juhannukseen kauhavalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.06.2009 - 04:33

Ei ole.